اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آزمون و خطای دولت ادامه پیدا نکند/ شدت شیوع کرونا در تناقض تصمیم‌گیری‌ها

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه بیشتر به مصالح ملی تاکید کرد و گفت: آزمون و خطای دولت ادامه پیدا نکند.

آزمون و خطای دولت ادامه پیدا نکند/ شدت شیوع کرونا در تناقض تصمیم‌گیری‌ها

غلامرضا منتظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان پیرامون وضعیت قرمز کرونایی کشور و ضرورت توجه جدی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا به سلامت مردم اظهار کرد: برای کنترل ویروس منحوس کرونا علاوه بر مشوق‌های حمایتی، مسائل فرهنگی، دولت باید جدی‌تر با این مسائل برخورد می‌کرد، قاطعانه مقررات منع تردد را وضع می‌کردند تا شاهد وضعیت کرونایی کنونی نبودیم.

وی تصریح کرد: برای تحقق هر هدفی اولین گام این است که زمینه‌هایش را فراهم کنیم و موانع را از پیش‌رو برداریم اگر هدف مثبت است؛ گاهی مواقع ما نگران هستیم که در جامعه به سمتی حرکت کنیم که به صلاح ما نیست از جمله بسترهایی که می‌تواند زمینه‌ساز شیوع بیشتر کرونا را فراهم کند یا این‌که ضریب ابتلای ویروس را افزایش یابد.

*ضعف تدبیر شکل گرفت/ زنجیره معیوب تولید و توزیع کالاهای اساسی

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از این بسترها صف‌های طولانی بود که به دلیل ضعف تدبیر شکل گرفت البته عوامل مختلفی در شکل‌گیری صف‌های طولانی کالا و ارزاق مؤثر بودند، یک بحث جدی همین زنجیره معیوب تولید و توزیع در زمینه روغن، مرغ، تخم‌مرغ و امثالهم که شاهد آن بودیم.

منتظری با اشاره به نارضایتی مردم از وجود صف‌های طولانی برای خرید کالاهای اساسی گفت: در یک بازدید میدانی با یک شهروندی که مرا نمی‌شناخت مواجه شدم، فکر می‌کرد ما از طرف یک دستگاه اجرایی آمدیم، رو به ما کرد و گفت چرا این‌جا می‌آئید و مردم را جمع می‌کنید، دلیل ناراحتی‌اش را پرسیدم آن خانم گفت از یک‌طرف به ما می‌گویید رعایت فاصله‌گذاری در شرایط شیوع کرونا ولی از طرف دیگر به‌ ناچار بر خلاف میل قلبی باید داخل این صف‌های طولانی باشم، خودم مشکل دیابت دارم، آسیب‌پذیر هستم و نباید به این صف‌ها بیایم، جواب مرا چه کسی می‌دهد، اگر در این صف مبتلا شوم، نمی‌دانم چه کسی این‌جا مبتلاست شاید خودم کرونا داشته باشم و به دیگری منتقل کنم.

*برای کنترل کرونا علاوه‌ بر مشوق‌ها و مسائل فرهنگی، باید دولت جدی‌تر با مسائل برخورد می‌کرد

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بخشی از وضعیت کنونی بدون تردید صف‌های طولانی است، تصریح کرد: مسئله بعدی تناقض در تصمیم‌گیری‌ها است، ما در جایی تجربه خوبی داشتیم به‌ویژه در دوره گذشته که سخت‌گیری جدی شد و توانستند در سطح کشوری ویروس کرونا را کنترل کنند.

منتظری افزود: قبل ‌از ایام عید نوروز اخبار متناقض بود، برخی از اخبار حکایت از آن داشت که سفرها لغو می‌شود ولی اطلاع‌رسانی‌هایی که شکل گرفت به‌گونه‌ای نبود که بازدارندگی جدی قلمداد شود، در واقع دیدیم که سیلی از سفرها مجدداً شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم باید به سلامت خود و جامعه توجه کنند، گفت: نمی‌خواهم بگویم در این سفرها صددرصد دولت مقصر است مردم هم باید به فکر سلامت خودشان باشند، به فکر سلامت جامعه هم باشند، ولی واقعیت این است که برای کنترل باید علاوه‌ بر مشوق‌ها، مسائل فرهنگی، باید دولت جدی‌تر با مسائل برخورد می‌کرد.

*سهل‌انگاری‌ها و اخبار تأسف‌بار از میزان ابتلا و مرگ‌ومیرهای کرونا

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت خیلی جدی و محکم باید مقررات منع تردد را وضع می‌کرد و پیگیر بود تا اکنون شاهد این وضعیت نبودیم، آن روزها مقداری سهل‌انگاری‌ها شکل گرفت و امروز شاهد اخبار تأسف‌باری از میزان ابتلا و مرگ‌ومیرها هستیم.

منتظری گفت: به ‌نظرم مقصر اصلی دستگاه‌هایی هستند که در این بخش سهل‌انگاری کردند، یادم است کار به جایی رسید که وزیر بهداشت و درمان؛ مردم را قسم حضرت عباس (ع) می‌دادند که شما را به خدا به سفر نروید، معتقدم باید همه با این نگاه با موضوع کرونا برخورد می‌کردند.

وی ادامه داد: از یک‌ طرف به مردم می‌گوییم سفرهایی که رفتید زودتر برگردید، این‌ها سبب شد برخی افراد از این فرصت به نفع خودشان استفاده کنند، آینده‌نگری نکنند و امروز ما داریم هزینه‌های سنگینی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت می‌پردازیم.

*تجربه‌های تلخ تکرار نشود

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوار هستم این آزمون و خطاها ادامه پیدا نکند، تصریح کرد: مصالح ملی اقتضاء می‌کند جدی‌تر باشیم و موارد قانونی را جدی‌تر بگیریم.

منتظری بیان کرد: با برخی افراد صحبت می‌کنیم می‌گویند مردم خسته شدند بله ما این را قبول داریم، خستگی‌ها می‌گذرد، بی‌حوصلگی برای مردم ایجاد شده اما اگر مصالح کلان‌تر را ببینیم جدی‌تر با آن برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: آنچه ما الان داریم می‌بینیم حاصل سفرهای نوروزی نیست بلکه حاصل قبل ‌از عید نوروز است، نتیجه عدم محدودیت تردد نوروزی را در روزهای آینده و هر چه به جلوتر می‌رویم بیشتر خواهیم دید، این نقد وجود دارد، امیدوارم این تجربه تلخ دوباره تکرار نشود.

*پیشگیری‌ها با هدف بلندتری اعمال ‌شده است

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه فرهنگ‌سازی هم باید ورود جدی‌تر شود، گفت: توجه به فاصله‌گذاری مهم است در مواردی  فرد ممکن است متوجه نشود و اعتراض کند اما بعد خودش متوجه خواهد شد پیشگیری‌ها با هدف بلندتری اعمال ‌شده است.

انتهای پیام/83001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول