اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سهل‌انگاری که به بحران ختم شده است/ لزوم بررسی تصمیمات ستاد مقابله با کرونا توسط مجلس

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد ضمن انتقاد از سهل‌انگاری دولت در مقابله با کرونا، گفت: تصمیمات با دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا است اما مجلس نیز باید در موضوع تحقیق و تفحص از این ستاد به ویژه در این برهه که شاهد بالا رفتن ناگهانی آمار مبتلایان هستیم، ورود نماید.

سهل‌انگاری که به بحران ختم شده است/ لزوم بررسی تصمیمات ستاد مقابله با کرونا توسط مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تا کمی از قبل فرارسیدن نوروز و تعطیلات، آمار مبتلایان به کرونا پایین آمده بود و روزهای خوبی را می شد برای کشور و استان فارس تصور کرد اما به ناگاه تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برای نوروز ۱۴۰۰ ورق را برگرداند تا گفته شود کشور در پیک چهارم کرونا قرار دارد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تا چند وقت پیش،کرونا به خوبی در سطح کشور و استان کنترل شده بود که پایین آمدن آمار مبتلایان و فوتی ها نیز موید این موضوع بود و با ثبات ایجاد شده در خصوص این بیماری، انتظار ریشه کن شدن آن را داشتیم.

جلال رشیدی کوچی ادامه داد: واکسیناسیون کرونا نیز به سبب پایین آمدن تب کرونا به حاشیه رفته و امکان واکسیناسیون مردم با خیالی آسوده تر، فراغ بال بیشتر و در بازه زمانی بلندتری امکان پذیر بود.

وی با اشاره به بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از ویروس کرونا بیان کرد: با بی تدبیری مجدد دولت تدبیر و امید، آمار کرونایی ها در مدت اخیر با شدت زیاد و به شکلی عجیب در حال افزایش می باشد و برای همه جای سوال شده که چه اتفاقی می افتد که پیش از مراسم مذهبی مهم ما نظیر دهه اول محرم، دهه فاطمیه و ماه مبارک رمضان شاهد شیوع و پیک های ویروس کرونا هستیم؟!

عضو مجمع نمایندگان استان فارس همچنین مطرح کرد: سوال دیگری که مطرح است اینکه چه می شود ترکیه ای که در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت، مجوز سفر به این کشور صادر و تعداد آن در ایام عید نوروز چندین برابر می شود و هیچ محدودیت و کنترلی در آن سفرها وجود نداشت؟!

وی اضافه کرد: در آخرین خبرها نیز شنیده شده که آقای رئیس جمهور مخالف بسته شدن راه های به ترکیه بوده و مسائل اقتصادی را بهانه این موضوع کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در این شرایط شاهد سختگیری شدیدی نسبت به اماکن مذهبی و مساجد بودیم، رویه ای درست که باید در همه قسمت ها اعمال می شد، این در حالی است که افرادی که به این اماکن رفت و آمد دارند، بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی را دارند.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا در مواجهه با ایام عید و سفرهای نوروزی سهل اندیشی و سهل انگاری داشته، تصریح کرد: باید بررسی دقیقی شود که این اتفاق در اثر سهل انگاری بوده و یا اینکه مسائل دیگری نیز در میان است که البته امیدواریم تنها سهل انگاری مسئولین بوده باشد.

رشیدی کوچی با اشاره به توییت چندی قبل خود گفت: چند وقت قبلی در توییتی اشاره کردم که امیدواریم در پشت پرده این داستان، مافیای دارو نباشند که بخواهند با بالا رفتن آمار کرونا و مطالبه مردمی، واکسن های وارداتی شرکت های خصوصی را به فروش برسانند.

قابل ذکر است که نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد چندی قبل در توییتی نوشته بود: «ان‌شاءالله که این جهش آمار کرونا ربطی به مافیای دارو و واکسن های پیش خریده شده توسط بعضی ها نداشته باشد. »

وی در خصوص نقش مجلس نیز متذکر شد: تصمیمات با دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد و مجلس باید در موضوع تحقیق و تفحص از این ستاد به ویژه در این برهه که شاهد بالا رفتن ناگهانی آمار هستیم، ورود نماید.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس سلامت مردم را اولویت اول عنوان کرد و گفت: تعلل جایز نیست و چند هفته دیگر انتخابات مهم ریاست جمهوری را در پیش داریم، ضمن اینکه مردم دیگر تاب و تحمل کرونا را ندارند بنابراین نباید هیچ گونه کوتاهی و سهل انگاری در مواجه با ویروس کرونا را شاهد باشیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول