اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: برای بدترین سناریوها در روابط با آمریکا آمادگی داریم

سخنگوی کرملین بعد از گزارش‌ها مبنی بر این که دولت آمریکا بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و حملات هکری به واشنگتن را کامل کرده و درصدد تنبیه مسکو است، گفت کشورش برای بدترین سناریوها در روابط با آمریکا آمادگی دارد.

مسکو: برای بدترین سناریوها در روابط با آمریکا آمادگی داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مسکو اعلام کرد در عین این که خواستار روابط خوب با آمریکا است، برای بدترین سناریوها هم آمادگی دارد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی شفق» ترکیه، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در مسکو گفت: علیرغم همه اقدامات غیردوستانه از سوی واشنگتن، رئیس‌جمهور پوتین ایجاد روابط خوب بین دو کشور را ترجیح می‌دهد. به طور کلی، علیرغم همه اظهارات تند و اظهارنظرهای خصمانه واشنگتن، رئیس‌جمهور همچنان یک حامی ثابت ایجاد روابط خوب با واشنگتن است، دستکم در زمینه‌هایی که به نفع ماست.

وی افزود: در توسعه روابط دوجانبه، ما همیشه آماده‌ایم تا جایی پیش برویم که شرکایمان آمادگی دارند.

او این اظهارات را در پی گزارش‌های رسانه‌ای در آمریکا مطرح کرد مبنی بر این که دولت بایدن بررسی آنچه «اقدامات نادرست» روسیه از جمله دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و حملات سایبری ادعایی خوانده شده را به اتمام رسانده و قصد دارد به زودی اقدامات تنبیهی را علیه مسکو، از جمله تحریم‌های شخصی، اخراج دیپلمات‌ها و غیره اعمال کند.

پسکوف تاکید کرد که روسیه تهدیدی علیه هیچ طرفی از جمله آمریکا نیست اما غیر قابل پیش‌بینی بودن واشنگتن مسکو را وادار کرده برای بدترین سناریوها آماده باشد.

سخنگوی مطبوعاتی پوتین در همین خصوص گفت: ما هرگز برای کسی تهدیدی نبوده و نخواهیم بود؛ اما قطعاً اجازه نمی‌دهیم هیچ کس از جمله آمریکا ما را تهدید کند، یا به ما چیزی را دیکته کند و منافع ما را زیر پا بگذارد. خصومت و غیر قابل پیش‌بینی بودن اقدامات طرف آمریکایی، ما را وادار می‌کند برای بدترین سناریوها آماده باشیم. وقتی با طرفی نسبتاً متجاوز و غیر قابل پیش‌بینی مواجه هستید، همیشه در وضعیت آمادگی به سر می‌برید.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم روز پنجشنبه ضمن هشدار درباره هرگونه اقدامات غیردوستانه آمریکا علیه روسیه تأکید کرد که ایالات متحده و متحدانش شرکای قابل اعتمادی نیستند و نمی‌توان به آن‌ها تکیه کرد.

لاوروف در خصوص سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه روسیه تصریح کرد: «این خط مشی باعث انتقادهای بیشتر در درون آمریکا می‌شود....چنین رویکردی منتهی به بن‌بست و احمقانه است و هیچ‌گونه نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت».

وزیر خارجه روسیه همچنین در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم واشنگتن برای اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روس گفت: «مسکو پاسخ هرگونه اقدام غیردوستانه آمریکا را خواهد داد».

وبگاه بلومبرگ به نقل از «سه منبع مطلع» گزارش داده دولت ایالات متحده بررسی اطلاعاتی ادعای دخالت روسیه در انتخابات و انجام حملات سایبری موسوم به آمریکا در پرونده ادعایی «سولار ویندز» را به اتمام رسانده و احتمالا به زودی اقدامات تلافی جویانه خود را اعلام می‌کند.

به گفته این منابع آگاه آمریکایی، «اقدامات احتمالی می‌تواند شامل اعمال تحریم‌ها و اخراج ماموران اطلاعاتی روسیه در آمریکا که با پوشش دیپلماتیک مشغول به کار هستند، باشد».

این در حالی است که مقام‌های روسیه بارها اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات آمریکا و حملات سایبری به این کشور را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول