اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وبینار بین‌المللی ژنتیک پزشکی در سنندج برگزار شد

هفتمین سمینار ملی و اولین وبینار بین المللی گروه ژنتیک پزشکی (تشخیصی، تحقیقی) همزمان با سراسر کشور در سنندج برگزار شد.

وبینار بین‌المللی ژنتیک پزشکی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بعد از ظهر امروز در آیین برگزاری هفتمین سمینار ملی و اولین وبینار بین‌المللی ژنتیک پزشکی در جمع خبرنگاران استان در سنندج، گفت: رفع موانع ژنتیکی و شناسایی و چالش‌های این حوزه از اهداف این سمینار است.

آرش پولادی با اشاره به اینکه از دی ماه سال گذشته فراخوان پذیرش مقالات در حوزه ژنتیک اعلام شده است، اظهار کرد: در این مدت تاکنون تعداد ۴۶ مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد ۱۶ مقاله  سخنرانی پذیرش شده و ۲۳ سخنرانی نیز در طی دروس داریم.

به گفته وی، تعداد ۱۸ مقاله به صورت پوستر در سایت منتشر می‌شود، همچنین تعداد پنج مقاله نیز که ارتباطی به موضوع نداشته رد شده است.

پولادی با  اشاره به حضور اساتید برجسته کشور در این سمینار در بخش‌های مختلف و در کمیته‌های علمی و تخصصی پنل افزود: سه نفر از سخنرانان ویژه این سمینار از پرفسورهای برجسته جهان در حوزه ژنتیک هستند.

وی یادآور شد: هشت نفر از سخنرانان دانشگاه علوم پزشکی کردستان عضو فعال وبینار و از اعضای ژنتیک بالینی هستند.

پولادی با بیان اینکه بیماری‌های ژنتیک پرچالش‌ترین مسایل پزشکی کشور است اظهار کرد: این وبینار درصدد است مهم ترین مسایل روز کشور در حوزه ژنتیک را بررسی کند و با رفع موانع آن بهترین خدمات را به جامعه ارایه دهد.

وی بهره‌گیری از تجارب، دانش و اطلاعات ارزشمند اساتید و ارایه خدمات به بیماران و نیز کاهش مشکلات اقتصادی بر دوش بیماران را از اهداف این سمینار بیان کرد.

این وبینار دو روزه امروز در سنندج در حال برگزاری است و فراد به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول