اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وضعیت مشهد، قرمز اما پروتکل‌ها نارنجی است!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محدودیت‌ها فعلا بر اساس وضعیت نارنجی است تا هنگامی که رنگ‌بندی وضعیت قرمز که در اپلیکیشن ماسک است به صورت رسمی از طرف وزارت بهداشت و قرارگاه ملی مبارزه با کرونا به ما اعلام شود.

وضعیت مشهد، قرمز اما پروتکل‌ها نارنجی است!

مهدی قلیان اول در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد در خصوص آخرین وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی گفت: طی هفته جاری میانگین آمار مبتلایان به کرونا که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری شده‌اند به بالای ۲۰۰ نفر رسیده است و روز گذشته در کل استان ۲۳۴ نفر دیگر به آمار بستری شده‌‌ها افزوده شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه جمع تصاعدی بیماران که کمتر از ۵۰۰ نفر در قبل از تعطیلات عید نوروز بوده است امروز به ۸۹۱ نفر بستری در کل بیمارستان‌های خراسان رضوی رسیده است، بیان کرد: این آمار نسبت به روز گذشته ۶۳ نفر افزایش داشته است و این آمار رو به افزایش حاکی از آن است که روند ترخیص بیماران به کندی پیش می‌رود و این نشان دهنده وخامت حال بیماران بستری شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۲۰۷ نفر از بیماران در کل خراسان رضوی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: متاسفانه آمار فوتی‌ها کماکان ۲ رقمی است و در تعداد آمار مراجعان سرپایی به مراکز درمانی نیز همچنان شاهد افزایش این آمار هستیم.

قلیان تاکید کرد: اگر فردی علایم کرونا را در خود احساس می‌کند حتما نسبت به قرنطینه خود اقدام کند و در اسرع وقت به پزشک مراجعه داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اعمال آخرین محدودیت‌ها در مشهد با توجه به رنگ بندی نارنجی اظهار کرد: محدودیت‌ها فعلا بر اساس وضعیت نارنجی است تا هنگامی که رنگ‌بندی وضعیت قرمز که در اپلیکیشن ماسک است به صورت رسمی از طرف وزارت بهداشت و قرارگاه ملی مبارزه با کرونا به ما اعلام شود.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها بر اساس رنگ بندی قرمز برای شهر مشهد از سوی قرارگاه ملی و ستاد مبارزه با کرونا از شنبه هفته آینده به بعد خواهد بود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول