اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۸۴۰ واحد غیرفعالِ شهرک‌های صنعتی تهران احیا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران سیاست سال جاری حوزه اقتصادی را تداوم اقدامات سال گذشته برای صیانت از تولید، احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت تولید و توسعه اشتغال دانست و گفت: احیای ۸۴۰ واحد غیرفعالِ شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد.

۸۴۰ واحد غیرفعالِ شهرک‌های صنعتی تهران احیا می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جمع خبرنگارن با اشاره به مهم‌ترین اقدامات حوزه اقتصادی اظهار کرد: مهم‌ترین شاخص حوزه اقتصادی کاهش مستمر نرخ بیکاری در استان تهران است که در سال ۹۹ به ۷.۲۵ درصد رسید.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف شهرک پوشاک از دغدغه‌های مهم استان بود که حل شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و همچنین چندین پروژه شاخص و زیربنایی در حوزه تأمین آب و تعیین تکلیف مجتمع‌های صنفی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: سال گذشته در اوج تحریم ها ۲۶ مجوز سرمایه گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار در استان تهران انجام شده که رتبه نخست را در کشور داشتیم.

عسگری اضافه کرد: همچنین تحقق ۱۲۴ درصدی عملکرد اشتغال، ارائه ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و ۷۴۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ و در مجموع اقدامات مناسب در حوزه منابع داخلی و تسهیلات سیستم بانکی رخ داده است.

وی سپس با اشاره به اقدامات خوب در حوزه ساماندهی آرد گفت: برنامه احیای واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته که بیش از ۳۲۲ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی فعال شدند و امسال نیز احیای ۸۴۰ واحد غیرفعال در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران عنوان کرد: نامگذاری امسال به عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها؛ تکلیف دستگاه‌ها را مشخص کرده است که باید در این زمینه مهم برنامه‌های مشخصی ارائه دهند به ویژه بانک‌ها نقش محوری دارند و هر دستگاهی در حوزه خودش باید قدم‌های مهمی بردارد.

عسگری با اشاره به اینکه دستگاه‌ها نسبت به مصوبات ستادهای مختلف حوزه اقتصادی بی تفاوت نباشند، خاطرنشان کرد: اصلاح قانون استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری، ساماندهی شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی، اصلاح زیرساخت‌ها در شهرک‌ها، لزوم ارائه عملکرد دستگاه‌ها در سامانه‌های دادور، یاور و پیشخوان باید انجام شود.

وی در پایان بیان کرد: جلسات تنظیم بازار نیز به شکل مستمر برگزار می‌شود هرچند در حوزه مرغ مشکلاتی به وجود آمده اما خوشبختانه با عرضه گسترده مرغ و اقدامات مؤثر در این زمینه مشکلات حل شده است.

معاون استاندار تهران در پایان تأکید کرد: سیاست سال جاری حوزه اقتصادی تداوم اقدامات سال گذشته برای صیانت از تولید، احیای واحدهای راکد، افزایش ظرفیت تولید و توسعه اشتغال است.

انتهای پیام/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول