اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آقاتهرانی: آستان قدس در دوره کرونا توجه ویژه‌ای به‌سلامت زائران دارد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: آستان قدس رضوی در ایام کرونا توجه ویژه‌ای به‌سلامت زائران داشته و با اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پیش‌بینی تمهیدات لازم، امکان انجام زیارت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم را فراهم کرده است.

آقاتهرانی: آستان قدس در دوره کرونا توجه ویژه‌ای به‌سلامت زائران دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی اظهار کرد: مسئولان ما در کنار وظایفی که در حوزه حفظ سلامت جسمی مردم‌دارند، نسبت به مسائل دینی و اعتقادی آن‌ها هم مسئولیت دارند و به همین دلیل ضروری بود که مجموعه‌هایی مانند آستان قدس رضوی و دیگر آستان‌های مقدس و عتبات عالیات، برای مدیریت مسئله زیارت در دوره کرونا و هماهنگ کردن آن با دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: خوشبختانه در این زمینه مسئولان آستان قدس رضوی به تأمین سلامت و جان مردم توجه داشته و با تدابیر خاصی، طبق پروتکل‌های بهداشتی عمل کردند تا فرصت زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) برای عاشقان و دلدادگان اهل‌بیت(ع) فراهم شود.

 وی افزود: در این خصوص مردم و هیئت‌های مذهبی برای انجام زیارت نیز مراعات لازم را داشتند و رویکرد و موضع رهبر معظم انقلاب در تبعیت از مصوبات ستاد ملی کرونا و استفاده از ماسک را دنبال کردند، در همین راستا زائران حرم مطهر امام رضا(ع) از ماسک‌های شخصی استفاده کردند و آستان قدس نیز با اهدای ماسک و قرار دادن مواد ضدعفونی‌کننده در ورودی‌های حرم مطهر، اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد.

آقاتهرانی ادامه داد: فعالیت‌های مسئولان آستان قدس در دوره کرونا، مصداق فعالیت‌های جهادی بود و هم زائران و هم مدیران فرامین رهبر معظم انقلاب را به‌طور خاص موردتوجه قراردادند.

وی با مثبت ارزیابی کردن اقدامات آستان قدس در شرایط بحرانی کشور خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی علاوه بر دوره مواجهه با کرونا، در دیگر شرایط بحرانی و سخت مانند زلزله و سیل نیز همواره در کنار مردم بوده و برای حل بخش از مشکلات مردم تلاش کرده است، به همین دلیل عملکرد مسئولین آستان قدس مثبت و خوب ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول