اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اختصاص ۶ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در اسلامشهر

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر گفت: به همت ستاد حمایت از زندانیان شهرستان اسلامشهر، بیش از ۶ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص یافته است.

اختصاص ۶ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، رضا کمیلی مقدم رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر ظهر امروز در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر در محل فرمانداری این شهرستان، با ارائه گزارش آماری از جرایم خشن در استان تهران، اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر در زمینه پرونده سرقت مسلحانه در سال ۹۹ در بین ۱۵ شهرستان استان تهران، جزء ۶ شهرستان انتهای جدول است.

وی گفت: با توجه به اینکه میزان پرونده‌های تشکیل شده برای سرقت مسلحانه در این شهرستان نسبت به جمعیت پایین‌تر از میانگین بوده و به نظر می‌رسد بین آمار واقعی و برداشت‌های عمومی فاصله زیادی وجود دارد، نقش اصحاب رسانه در تنظیم صحیح این فاصله بسیار مهم اساسی است.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر ابراز کرد: در زمینه پرونده‌های وارده سرقت‌های مستوجب حد و قتل عمد هم اسلامشهر جزو چهار شهرستان انتهایی در بین ۱۵ شهرستان استان تهران است که نشانگر هم‌فکری، شناسایی صحیح مسائل، تلاش مضاعف و اقدام صحیح در مورد موضوعاتی است که در شورای تأمین مطرح و اقدام می‌شود.

کمیلی مقدم با اشاره به دیگر پرونده‌های وارده در سال گذشته به دادگستری، تأکید کرد: متأسفانه در زمینه پرونده سرقت‌های خُرد در رتبه چهارم استان تهران هستیم و این سرقت‌های خرد امنیت روانی را از مردم شهرستان گرفته است و باید در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی مناسبی برای کاهش این گونه جرائم انجام شود.

وی تصریح کرد: در پرونده توهین به مردم، جزء ۴ شهرستان آخر و در زمینه پرونده‌های مربوط به نزاع دسته جمعی هم جزء سه شهرستان آخر در استان تهران هستیم، اما آنچه در فضای مجازی منتشر و توزیع می‌شود چیز دیگری است، در صورتی که آمار نزاع دسته جمعی در برخی از شهرستان‌ها با جمعیت کمتر از اسلامشهر، بسیار بالا است.

رئیس دادگستری شهرستان اسلامشهر با تأکید بر اینکه مدیریت پرونده‌های خشونت یک هنر است، بیان کرد: برای برنامه‌ریزی مناسب ابتدا باید وضعیت موجود شناسایی و با شناخت عواملی که منتهی به این جرائم می‌شود در شورای تأمین برنامه‌ریزی مناسب انجام شود، مدیریت خشونت توسط نیروی انتظامی در اسلامشهر یک هنر است.

کمیلی مقدم ادامه داد: خوشبختانه در سال ۹۹ با همکاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان توانستیم علاوه بر برگزاری جشن گلریزان در ستاد حمایت از زندانیان شهرستان بالغ بر ۶ میلیارد ریال، برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص و با آزادسازی زندانیان محکومان مالی غیر عمد، خانواده زندانیان را از آثار منفی حضور سرپرست آن‌ها در زندان برهانیم.

باید از پیک جدید بیماری کرونا با کم‌ترین آسیب عبور کنیم

مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در نشست شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه در سال گذشته به‌رغم همه تحریم‌ها و مشکلات توفیقات بسیاری در سطح ملی، استانی و شهرستانی کسب شده، اظهار کرد: با همت، یکنواختی، همگرایی و هم‌پوشانی اعضای شورای اداری شهرستان در سال ۹۹ مشکل خاصی در زمینه تولید، صنعت، کشاورزی و مسائل مرتبط با آن نداشتیم و در حوزه اشتغال و نگهداری اشتغال و تولید نیز شاهد رشد بودیم.

وی گفت: با توجه به شرایط تحریم برای برخی کارخانجات مهم از سوی معاندان نظام، سناریوهای طراحی می‌شد، اما به لطف خدا و حضور مستمر اعضای شورای تأمین بلافاصله در نطفه خفه می‌شد، در حال حاضر نیز مخالفان و معاندان نظام به مراتب بیشتر از شرایط تحریم به دنبال کم‌رنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات هستند.

فرماندار شهرستان اسلامشهر انتخابات را نقطه عطف مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: باید در انتخاب، حضور و تعیین سرنوشت در شهرستان مراقب باشیم و در چارچوب قانون و بر مبنای قانون و مقتضیات نحوه خدمت در نظام و اصلح و صالح بودن خدمتگزار در جمهوری اسلامی ایران اقدام کنیم.

مرسلپور ادامه داد: نگاه سیاسی افراد ارتباطی به ما ندارد، امیدوارم در حوزه انتخابات بتوانیم در کمال بی‌طرفی و کمال دقت و اصل رعایت قانون‌مداری فعالیت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا توسط شهروندان، خاطرنشان کرد: متأسفانه با قرمز شدن شهرستان اسلامشهر از امروز فصل جدیدی در پیک و همه‌گیری کرونا ایجاد و محدودیت‌ها مجدداً اعمال می‌شود، از عموم مردم و مدیران ادارات درخواست دارم مسائل بهداشتی را صددرصد رعایت کنند تا از این پیک بیماری نیز با کم‌ترین آسیب عبور کنیم.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول