اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کشف بیش از ۶ تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف در ملایر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملایر از کشف ۶ تن مواد خام غیر قابل مصرف در ملایر در طرح نوروزی این اداره خبر داد.

کشف بیش از ۶ تن مواد خام دامی غیر قابل مصرف در ملایر

ابراهیم نعمت‌گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه طرح نوروزی اداره دامپزشکی با هدف تشدید بازرسی و نظارت‌ها از ۲۵ اسفندماه سال گذشته شروع و تا پانزدهم فروردین ادامه داشت اظهار کرد: در این زمینه دو اکیپ ثابت و سیار نظارت بر واحدهای عرضه مواد خام دامی و لبنی، واحدهای عرضه‌کننده گوشت و مرغ و رستوران‌ها و هتل‌ها‌ و تهیه غذا و... را عهده‌دار بودند.

وی با اشاره به فعالیت دو کشتارگاه طیور و یک کشتارگاه دام در شهرستان ملایر گفت: علاوه بر فعالیت اکیپ‌ها از واحدهای عرضه بازدیدها به صورت مستمر نیز از کشتارگاه‌ها انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ملایر تصریح کرد: در اجرای طرح نوروزی بیش از ۶ تن انواع مواد خام دامی غیرقابل مصرف از واحدهای عرضه، کشتارگاه‌ها و خودروهای حمل مواد خام دامی و لبنی کشف و معدوم شد.

وی با بیان اینکه این محموله‌ها شامل مواد خام لبنی، گوشت و خمیر مرغ و... بود که توسط کارشناسان کشف و ضبط شد و از چرخه مصرف خارج شد گفت: طرح تشدید بازرسی‌ها نیز از ابتدای ماه رمضان به مدت یک ماه ادامه برگزار می‌شود.

نعمت‌گرگانی یادآور شد: در این طرح اکیپ‌ها و کارشناسان به صورت صبح و بعد از ظهر از واحدهای عرضه، کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها، تالارها و سایر واحدهای مواد خام دامی و لبنی بازدید دارند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند موارد تخلف را با سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ در میان بگذارند تا با آنها برخورد شود گفت: از شهروندان می‌خواهیم به هیچ وجه مرغ‌های بدون بسته‌بندی و گوشت‌های بدون هویت و مهر خریداری نکنند و با توجه به ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ با توجه به آلودگی‌های محیطی توجه بیشتری را به مباحث بهداشتی داشته باشند.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول