اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وقوع تندباد همراه با خیزش گردوخاک در استان پیش‌بینی می‌شود

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، تندبادهای لحظه‌ای و موقت و احتمال خیزش گرد و خاک در استان از روز جمعه، گفت: سرعت این بادهای شدید تا 100 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد.

وقوع تندباد همراه با خیزش گردوخاک در استان پیش‌بینی می‌شود

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به پیش‌بینی وزش باد شدید، تندبادهای لحظه‌ای و موقت و احتمال خیزش گرد و خاک در چهارمحال و بختیاری از روز جمعه، گفت: سرعت این بادهای شدید تا 100 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای تا روز یکشنبه هفته آینده در استان ادامه دارد، افزود: وقوع تندبادهای موقتی با بیش از 110 کیلومتر بر ساعت دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در سطح استان و منطقه، شرایط برای خیزش گردوخاک فراهم است.

چراغپور توضیح داد: در پی وزش این بادهای شدید در استان شکسته‌ شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی و آسیب به سقف‌های موقت دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان، ادامه داد: بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر و عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، عدم آبیاری و محلول پاشی و سمپاشی باغات از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و رگبار و رعدوبرق و تگرگ از روز شنبه در استان، گفت: سیلابی‌شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اصابت صاعقه و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی به مردم استان توصیه کرد: در هنگام رانندگی احتیاط و از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

چراغپور افزود: همچنین هرگونه فعالیت‌ کوهنوردی و صعود به ارتفاعات متوقف شود و عشایر و دامداران از استقرار در ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول