اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

محدودیت‌های شهرهای قرمز چیست؟/ ۶ شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز

بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، از امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، شهرهای مشهد، بینالود، قوچان، نیشابور، سبزوار و گناباد در خراسان رضوی قرمز شدند، محدودیت‌های آنها شدیدتر می‌شود.

محدودیت‌های شهرهای قرمز چیست؟/ ۶ شهر خراسان رضوی در وضعیت قرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بر اساس آخرین اعلام نرم افزار ماسک، از امروز ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، شهرهای مشهد، بینالود، قوچان، نیشابور، سبزوار و گناباد در خراسان رضوی قرمز شدند.

بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، در شهرهای قرمز، حضور کارمندان دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری به نصف کاهش پیدا می‌کند و افراد مرتبط با ماموریت‌های اساسی با تشخیص بالاترین مقام در محل کار حاضر می‌شوند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار، امور مربوطه را انجام دهند.

در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، کارهای مربوطه را باید انجام دهند و یک سوم در محل کار حاضر شوند. ماموریت‌های اداری غیرضرور لغو و جلسات در فضای سربسته حداکثر با حضور 15 نفر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مشاغل گروه دو، سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز تعطیل هستند.

برگزاری نماز‌های جمعه، نمازهای جماعات یومیه و مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز تعطیل است.

مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع و مشمول جریمه است؛ تردد پلاک‌های غیربومی در شهرهای قرمز جریمه‌ای معادل یک میلیون تومان در بر خواهد داشت.

تردد شبانه در تمام شهرهای کشور از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد ممنوع و مشمول جریمه است.

طبق گفته دکتر حمیدرضا رحیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بعد از ظهر امروز درباره محدودیت‌های کرونایی در ستاد کرونای خراسان رضوی تصمیم گیری و تصمیمات قطعی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول