اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اهدای سفالینه‌ای از هزاره سوم پیش از میلاد به موزه آستان قدس رضوی

با اهدای سفالینه‌ای مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد توسط یک فرهنگ‌دوست کرمانی به موزه رضوی، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در این موزه به ۵ هزار سال افزایش یافت.

اهدای سفالینه‌ای از هزاره سوم پیش از میلاد به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، فاطمه بیگم روح‌الامینی، از هموطنان کرمانی یک خمره سفالی نخودی رنگ را با حدود ۵ هزار سال قدمت به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گفته معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اقدامات مربوط به شناسنامه‌نویسی، تصویرسازی و مستندسازی این اثر تاریخی که مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد است انجام و به‌زودی در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.

مهدی قیصری‌نیک با بیان اینکه این اثر، قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در موزه رضوی است، تصریح کرد: با اهدای این سفالینه ۵ هزار ساله، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی این موزه یک هزار سال افزایش یافت.

فاطمه بیگم روح‌الامینی یکی از نویسندگان و دبیران پرتلاش آموزش‌وپرورش در کرمان است. تأسیس موزه آموزش‌وپرورش کرمان(آگیرا) یکی از خدمات این بانو به شمار می‌رود که با گرد آمدن انبوهی از دست‌نوشته‌ها، زندگی‌نامه‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها و اسناد و مدارک تاریخ آموزش و پرورش استان کرمان در آن، این موزه به یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری کرمان تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول