اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۴۲۰۰ طلاب اهل تسنن گلستانی بیمه تامین اجتماعی شدند/ غبارروبی مساجد گنبدکاووس در دهه آخر ماه شعبان

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: با هماهنگی دبیرخانه برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت که توسط دفتر رهبر معظم فعالیت می‌کند ۴ هزار و ۲۰۰ طلاب اهل تسنن گلستانی بیمه تامین اجتماعی شدند.

۴۲۰۰ طلاب اهل تسنن گلستانی بیمه تامین اجتماعی شدند/ غبارروبی مساجد گنبدکاووس در دهه آخر ماه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم عصر امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی به مناسبت ماه رمضان در دفتر امام جمعه اظهار کرد: از سوی دفتر مقام معظم رهبری مسوول دبیرخانه برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت منصوب شده و با همکاری این دبیرخانه ۴ هزار و ۲۰۰ طلاب مرد و زن اهل تسنن گلستانی دارای بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی شدند.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ مسجد و ۱۰۸ مدرسه اهل‌سنت و دارالقرآن‌هایی در گلستان فعال هستند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطرنشان کرد: امسال با مدرک رسمی طلاب اهل تسنن از سوی وزارت علوم ۱۴ نفر از آنها جذب آموزش و پرورش شدند که این مدرک با طی کردن ۱۲ سال تحصیل در حوزه‌های علمیه اهل‌سنت و آزمون تعیین سطح معادل مدرک لیسانس است.

وی ادامه داد: محور برنامه‌ها و اولویت ما در مجموعه مرکز بزرگ اسلامی تقویت و گسترش وحدت در بین اقوام و مذاهب گوناگون بوده که خوشبختانه این وحدت و همدلی در استان گلستان به عنوان نماد و الگو در سطح کشور مطرح است.

* طرح «فصل بندگی» با هدف گسترش امید به آینده در ماه رمضان اجرا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه اظهار کرد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت اداره تبلیغات اسلامی و ارتباط با نهادهای بیرون سازمانی و ظرفیت حاکمیتی در تحقق عمیق گفتمان ۱۴۰۰ طرح سراسری «فصل بندگی» با هدف گسترش امید به آینده و باور به توان مردم در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با اهداف افزایش آستانه تحمل و مقاومت جامعه و باور به توان مردم و حضور آنها در همه صحنه ها اجرا خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس از اجرای پویش و جشنواره «محله همدل رمضانی» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این پویش مسائل و مشکلات محله اعم از اقتصادی، تربیتی، اجتماعی، زیرساختی، خانواده، آموزشی و غیره شناسایی و توسط مردم همان محله رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام خلیل صفی‌الحسینی ادامه داد: در این پویش تاکید بر محوریت مساجد در حل مسائل محله، تاکید بر حل پایدار و عمیق مسائل محله مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌شود تا از ظرفیت بانوان محله در حل مسائل خود و محل زندگی آنها استفاده شود.

وی تصریح کرد: ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری در بین اقشار مختلف جامعه از اهداف مهم این پویش است.

* غبارروبی مساجد گنبدکاووس در دهه آخر ماه شعبان انجام می‌شود/ روز شنبه آینده ساعت 11 امامزاده یحیی بن زید (ع) غبارروبی می‌شود

وی خاطرنشان کرد: این طرح در چهار بخش شامل ۲ هزار و ۵۰۰ محله که «طرح شهید سلیمانی» در آنها اجرا شده، در ۲۰۰ محله اصلی دارای امامان محله در کل استان و ۲۵ محله شهرستان که امام جماعت داشته و محلاتی که امام جماعت ندارند و یا امام جماعت آنها توانایی امامت ندارد اجرا می‌شود و در این محله‌ها از جوانان فرهنگی و انقلابی برای ایجاد خودباوری و امید در مردم استفاده خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: غبارروبی مساجد شهرستان در دهه آخر ماه شعبان انجام می‌شود که در این طرح روز شنبه آینده ساعت ۱۰ صبح مصلی امام جعفر صادق (ع) و ساعت ۱۱ امامزاده یحیی بن زید (ع) با حضور امام جمعه و مسوولان غبارروبی می‌شود.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول