اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌ در استان زنجان/ دولت در شرایط جنگ اقتصادی هم توانایی برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها را دارد

وزیر نیرو گفت: کار وزارت نیرو به عنوان یک دستگاه خدماتی تولید، تامین و عرضه آب و برق است، اما اینکه نشان دهیم به‌ویژه در شرایط جنگ‌ اقتصادی دولت به‌طور کلی و وزارت نیرو به‌طور خاص این توانایی را دارد که با وجود همه مضیقه‌ها برنامه‌ریزی کرده و پروژه‌های مهمی در این باره افتتاح شده است.

افتتاح ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌ در استان زنجان/ دولت در شرایط جنگ اقتصادی هم توانایی برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرحله سوم پویش هر هفته الف_ب _ ایران امروز  کلید خورد و بهره‌برداری از پنج طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب ۸ هزار و ۱۴۲ پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق آغاز شد.

این پروژه‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا شده و برای اجرای آنها افزون بر ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مرحله نخست این پویش از نیمه دوم سال ۹۸ کلید خورده است، اشتغال مستقیم این ۳۰۷ طرح پویش که سال ۹۹ اجرا شد، ۳۴ هزار و ۶۶۰ نفر است و اشتغال غیر مستقیم خود این طرح‌ها نه این‌که کارگاه‌هایی که مثلاً با این برق تولیدی راه افتادند، اشتغال غیرمستقیم به معنای صنایع جانبی مرتبط با همین طرح‌ها که تجهیزات برقی تهیه کردند یا مثلا پمپ تهیه کردند یا تجهیزات آزمایشگاهی برای تصفیه‌خانه فراهم کردند، ۱۳۲ هزار و ۹۷۰ نفر بوده است، یعنی حدود ۱۶۸ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم صاحب شغل شدند.

وزیر نیرو درباره این پویش، ضمن اشاره به اجرای ۲۲۷ پروژه پویش هر هفته_الف_ب_ایران در سال ۹۸ گفت: هدف این پویش شکل دادن به یک برنامه منظم برای خدمت‌رسانی به مردم است‌.

رضا اردکانیان افزود: کار وزارت نیرو به عنوان یک دستگاه خدماتی تولید، تامین و عرضه آب و برق است، اما اینکه نشان دهیم به‌ویژه در شرایط جنگ‌ اقتصادی دولت به‌طور کلی و وزارت نیرو به‌طور خاص این توانایی را دارد که با وجود همه مضیقه‌ها برنامه‌ریزی کرده و پروژه‌های مهمی در این باره افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو یک بخش خدماتی است، گفت: تلاش این وزارتخانه رفع نارسایی‌ها و موانع موجود است.

استاندار زنجان در این جلسه اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که پروژه‌های مهمی در  آب و برق افتتاح می‌شود.

 

فتح الله حقیقی تصریح کرد: امروز در استان زنجان ۸۰ میلیارد تومان پروژه‌ در حال افتتاح است و به دستور مقام معظم رهبری براساس وظیفه گزارش فعالیت‌ها داده می‌شود تا مردم در جریان آن قرار بگیرند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه افتتاح این پروژه‌ها موجب دلگرمی مردم و ناامیدی دشمنان خواهد شد،‌ گفت: مهمترین نکته امروز بحث کرونا ویروس است که امروز هر کشوری بتواند خدمات غیرحضوری ارائه کند در واقع موفق بوده است.

حقیقی ادامه داد: امروز چندین ماه است که ۱۰۰ درصد خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و این در واقع یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

حقیقی گفت: بحث دیگر هم برق امید است که با تلاش شرکت برق این امر محقق شده و از ۴۷۰ هزار مشترک ۱۱۰ هزار مشترک مشمول این طرح هستند و تا کنون ۷۳ هزار و ۲۲ مشترک مشمول برق رایگان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بحث صرفه‌جویی موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد، گفت: خوشبختانه در زنجان بیش از ۸ درصد مشترکین در این الگو قرار گرفته‌‌اند و  امیدواریم بیشتر هم بشود.

وی در پایان از وزیر نیرو خواست در ارتباط با  تکمیل بخش بخار نیروگاه سلطانیه مساعدت لازم را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت برق تر سال جاری تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با شعار سال است.

علیرضا علیزاده گفت: این شرکت با تسهیل در امور پشتیبانی و حمایت از تعرفه‌های مختلف مشترکان برق اعم از خانگی، صنعتی،کشاورزی و عمومی و رفع موانع و مانع زدایی در راستای پیشبرد اهداف سازمان و نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه توزیع برق زنجان در سال قبل با صرف اعتبار ۱۳۶ میلیارد تومان و اجرای ۲ هزار و ۹۷۵ پروژه در سطح استان را داشته است، گفت: همچنین در ارتباط با در توسعه زیرساخت‌های توزیع شبکه‌های برق و تامین انرژی پایدار اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی یکی دیگر از خدمات این شرکت را توسعه دولت الکترونیک با صدور قبوض به صورت مجازی اعلام کرد و گفت: این اقدام در راستای  بحث پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفاظت از محیط زیست انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۰۰ درصد خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود، افزود:   در همین راستا از تمامی درگاه‌ها که شامل ۶ مورد است استفاده و اپلیکیشن برق کشوری وصل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۴ درصد از کل خدمات به صورت غیرحضوری است، گفت:  در آینده ۱۰۰ درصد خدمات به صورت غیر حضوری ارایه خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول