اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بهره‌برداری از ۲۳۱۸ پروژه برق‌رسانی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی از افتتاح ۲ هزار و ۳۱۸ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۵ میلیارد تومان در قالب نخستین پویش «هر هفته الف ب ـ ایران» در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بهره‌برداری از ۲۳۱۸ پروژه برق‌رسانی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد اله‌داد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای نخستین پویش «هر هفته الف ب ـ ایران» در سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۵ طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب ۳ هزار و ۳۶ پروژه توسعه، احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق در منطقه یک آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه توزیع برق در منطقه یک در شرکت‌های توزیع برق استان‌های مرکزی، اصفهان، قم، تهران، قزوین، البرز و چهارمحال بختیاری و شهرستان‌های تهران بزرگ، مشهد و اصفهان امروز در قالب ۳ هزار و ۳۶ پروژه از محل منابع داخلی، استانی، ملی، عوارض و اهدایی با اعتباری بالغ‌بر ۸۹۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: واگذاری ۲۵۵ هزار انشعاب برق به مشترکین، توسعه ۹۳۰ کیلومتر خطوط ۱۱،۲۰ و ۲۳ کیلوولت و ۵۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، افزایش بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت ۱۶۰۰ مگاولت آمپر، برق‌دار کردن ۲۳ روستا و تبدیل ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار از پروژه‌های ۱۰ شرکت توزیع برق کشور در قالب منطقه یک در نخستین پویش «هر هفته الف ب ـ ایران» در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: عمده پروژه‌های افتتاحی کشور در نخستین پویش «هر هفته الف ب ـ ایران» در سال جاری در استان مرکزی در قالب ۲ هزار و ۳۱۸ پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: خرید منطقه‌ای کابل خودنگهدار با کارگزاری استان مرکزی خریداری شد که استفاده از کابل خودنگهدار باعث افزایش ایمنی، پایداری شبکه، کاهش تلفات، بهبود مبلمان شهری و حفظ محیط زیست است.

اله‌داد افزود: خرید ۱۲۳ هزار دستگاه کنتور دیجیتالی توسط توزیع برق شهرستان اصفهان باعث ایجاد بازار رقابتی در بین تولیدکنندگان و شکسته شدن قیمت ۲۵ درصدی کنتورها شد که در سال گذشته باعث افزایش و جهش تولید بین تولیدکنندگان شد.

وی به چالش و تهدید جدی استخراج غیرمجاز رمز ارزها با استفاده از تعرفه‌های یارانه‌ای برق اشاره کرد و بیان داشت: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده کاوی رفتار و رصد بار مصرفی ۱۱۰۰ مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال شناسایی که باعث و از محل اصلاح تعرفه بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شد.

برق زیربنای تولید و صنایع دیگر در کشور است

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم در حاشیه این جلسه با بیان اینکه استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور و برق زیربنای تولید و صنایع دیگر در کشور است، گفت: توزیع برق استان توانسته است با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی نقش موفقی در اجرای پروژه‌های استانی داشته است.

وی بیان کرد: صنعت برق و سایر صنایع زیربنایی دیگر باید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها با همکاری سایر صنایع موجبات رشد تولید را مهیا و باعث رونق و شکوفایی اقتصادی شود.

گفتنی است؛ در پایان نخستین پویش «هر هفته الف ب ـ ایران» استان مرکزی در ارزیابی شاخص‌های کلیدی شرکت‌های توزیع در سال ۹۹ موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس در حوزه‌های طرح‌های هما، سمن، چاوش و اصلاح ولتاژ شبکه، کاهش تلفات و تدوین برنامه‌های ۰۹۹ شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول