اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

وزیر علوم: امسال طرح ساماندهی دانشگاه‌ها اجرا می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امسال طرح ساماندهی دانشگاه‌ها اجرا می‌شود، گفت: این طرح بر مبنای نظر مقام معظم رهبری تنظیم شده و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وزیر علوم: امسال طرح ساماندهی دانشگاه‌ها اجرا می‌شود

 منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه برای ارتقای آموزش عالی کشور، امسال طرح ساماندهی دانشگاه‌ها که جزو طرح‌هایی است که بر مبنای نظر مقام معظم رهبری تنظیم شده، اجرا خواهد شد. 

وی افزود: طرح ساماندهی دانشگاه‌ها مصوبه شورای انقلاب فرهنگی را دارد و امسال نیز به نحو مطلوب اجرا خواهد شد. 

وی تصریح کرد: با اجرای طرح ساماندهی دانشگاه‌ها شاهد ارتقای آموزش عالی کشور و همچنین پیشرفت علم و فناوری خواهیم بود.

به گزارش فارس، طرح آمایش آموزش عالی در سال ۱۳۹۴ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و در سال ۱۳۹۵ توسط رئیس جمهور به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ و بعد از گذشت ۴ سال، دو بند از این طرح یعنی «مدیریت منطقه‌ای» و «ساماندهی مؤسسات آموزش عالی» در سال ۹۹‏‬ اجرایی شد.

این طرح بر اساس ۸ اصلِ منطقه بندی نظام آموزش عالی کشور، مدیریت منطقه‌ای، ساماندهی واحدهای آموزش عالی، رتبه بندی و اعتبارسنجی مؤسسات آموزش عالی کشور، مأموریت گرایی مؤسسات آموزش عالی، نظام جامع سنجش و پذیرش آموزش عالی، نظام جامع آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی و ارتقای سطح اشتغال پذیری دانشگاه‌ها تنظیم شده است. در آمایش آموزش عالی توزیع فضایی مؤسسات و توزیع جغرافیایی دانشجویان، هیأت علمی و متوازن سازی آنها در سطح کشور با نگاهی به مزیت‌های رقابتی مناطق مدنظر قرار دارد.

پیش از اجرای طرح ساماندهی در سال ۹۹ گفته شد براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موسساتی که استانداردهای لازم را ندارند یا تجمیع می‌شوند یا الحاق، آن هم با این هدفگذاری بود که هزینه‌های سربار کاهش و کیفیت مؤسسات افزایش یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول