اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خنثی‌سازی تحریم‌ها هدف اصلی سند 25 ساله ایران و چین است

امام جمعه فارسان با اشاره به سند راهبردی 25 ساله ایران و چین، گفت: خنثى‌سازى تحریم در کوتاه‌مدت و نگاه راهبردى به شرق، هدف اصلى است.

خنثی‌سازی تحریم‌ها هدف اصلی سند 25 ساله ایران و چین است

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، گفت: انسان فقط با خدا، سیر مى‌شود و آرام مى‌گیرد، بدون ارتباط و یاد خدا، بشر نه تنها همیشه احساس کمبود و نقص دارد بلکه اساسا بهره‌اى از انسانیت ندارد و گرفتار خودفراموشى است.

امام جمعه فارسان در ادامه با اشاره به سند راهبردى 25 ساله ایران و چین‌، اضافه کرد: امروز چین به کمک راهبرد عمیق و تاکتیک دقیق حزب حاکم توانسته در رقابت نفس‌گیر اقتصاد جهانى، رتبه دوم را به دست آورد. 

وی توضیح داد: جایگزینى چین به جاى آمریکا در نظام بین‌الملل آینده، یکى از بسترهاى حرکت ایران به سمت شکل‌دهى به یک مسیر همکارى طولانى‌مدت استراتژیک با پکن است و همچنین خنثى‌سازى تحریم در کوتاه‌مدت و نگاه راهبردى به شرق، هدف اصلى است.

امام جمعه فارسان عنوان کرد: سند همکارى‌هاى راهبردى 25 ساله ایران و چین، یک قرارداد یا توافقنامه نیست، صرفاً یک نقشه راه و چارچوب براى طراحى و ترسیم روابط 2 کشور در بلند مدت است.

وی با اشاره به اینکه این سند صرفاً یک برنامه است بدین معنا که هر یک از بندها و ضمایم آن به خودى خود قابلیت اجرایى ندارد، افزود: هر کدام از این‌ها نیازمند مذاکره و نیل به یک توافقنامه و قرارداد اعم از دولتى و خصوصى است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول