اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آبشار بابا رمضان در فهرست آثارمیراث طبیعی کشور ثبت شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از ثبت آبشار بابا رمضان در شهرستان کلات به شماره ۷۳۳ در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

آبشار بابا رمضان در فهرست آثارمیراث طبیعی کشور ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی  خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی‌فر از ثبت آبشاربابارمضان در شهرستان کلات به شماره ۷۳۳ در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد و گفت: روستای بابا رمضان در ۴۳ کیلومتری مرکز شهرستان کلات با آبشاری زیبا قرار دارد که از جنوب غرب روستا و از معبر کنار مسجد جامع به سمت رودخانه تعیین مسیر کرده و این ابتدای مسیر پر فراز و نشیب به سمت آبشار است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: طول راه از روستا تا آبشار پنج کیلومتر است و در نهایت و انتهای این مسیر به آبشار پر آب و خروشان بابا رمضان می‌رسد که ۱۰ متر ارتفاع دارد و آب آن با شدت از ارتفاع به پایین ریزش و صدایی شدید در دل کوه ایجاد می کند.

وی گفت: این اثر در نزدیکی روستای بابا رمضان از مناطق بکر و زیبای خراسان رضوی و مقصد گردشگران بسیاری است.

طبق گفته مکرمی‌فر، دره و آبشار بابارمضان بر روی رسوبات دوره مزوزوئیک (کرتاسه) شکل گرفته و کل سایت، جزیی از تشکیلات رسوبی کپه داغ شمال شرق ایران است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول