اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

لزوم مرتفع شدن محدودیت‌ها و موانع در بنادر چین برای ناوگان ملی

معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با بهره‌برداری از ظرفیت‌های سند همکاری 25 ساله میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین باید محدودیت های تحریمی آمریکا کم اثر شوند.

لزوم مرتفع شدن محدودیت‌ها و موانع در بنادر چین برای ناوگان ملی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، امید گلزاری ضمن تحلیل و تبیین سند همکاری 25 ساله ایران و چین گفت: یکی از مهم ترین ابزارهای تجارت در دنیای امروز حمل و نقل دریایی است و بالغ بر 95 درصد از اقتصاد جهان بر بستر حمل و نقل دریایی صورت می گیرد بنابراین لازم است که با استفاده از سند همکاری ایران و چین نسبت به برداشتن برخی موانع در این زمینه اقدام کرد. 

وی با اعلام اینکه تحریم های آمریکا سبب شده که کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی 9 ماه اخیر در بنادر اصلی چین پهلوگیری نکنند تصریح کرد: با ورود ایران و چین به سطح تازه ای از مناسبات سیاسی - اقتصادی با امضا سند یاد شده، انتظار داریم که با بهره برداری از ظرفیت‌های این سند همکاری، محدودیت‌های تحریمی آمریکا کم اثر شوند. 

گلزاری حذف مانع تحریم در روابط تجاری دو کشور ایران و چین را عاملی مهم در استفاده حداکثری دو طرف از توانایی‌های موجود دانست و گفت: به این صورت است که راهبرد برد - برد محقق شده و سطح همکاری ها افزایش می‌یابد. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول