اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یک بام و دو هوا برای خریداران مرغ/وقتی مرغ کوتاه بیا نیست!

کمبو د مرغ در استان زنجان به معضل و مشکل عمومی تبدیل شده است، مشکلی که در روزهای اخیر حتی با عرضه بیشتر و افزایش قیمت هم رفع نشده و به نظر می‌رسد این مشکل همچنان در استان پابرجا باشد.

یک بام و دو هوا برای خریداران مرغ/وقتی مرغ کوتاه بیا نیست!

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، می‌گوید، هر روز چند ساعت با این پا درد سر صف می‌ایستم، ولی بهم نمی‌رسه، حتی آزاد هم می‌خواهم بخرم می‌گویند نیست، منم مرغم یک پا دارد، بالاخره یکی گیرم می آید؛ این تنها صحبت یکی نفر از چند ده نفری است، که برای خرید مرغ صف بسته بودند. 

این روز‌ها حکایت صف‌های مرغ را در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر به وفور شنیده و دیده‌ایم، چند ماهی است که این صف‌ها تشکیل شده است، ولی تا کی ادامه‌دار خواهد بود، حلقه مفقوده این روز‌های بازار مرغ کجاست؟
 

ساعت به وقت تهیه مرغ

در حالی این روزهای بهاری را در شرایط شیوع کرونا آن هم با رنگ نارنجی سپری می‌کنیم که برای خرید مرغ به قیمت تنظیم بازار صف‌های طولانی تشکیل شده است.
حوالی ساعت 8 و 30 دقیقه صبح است، در یکی از صف‌های تشکیل شده سمت منزل خودمان برای خرید مرغ راهی شدم، سر صف ایستاده‌ام. 

 با تعدادی از افراد که سر صف ایستاده بودند، هم صحبت شدم، انگار همه منتظر بودند که یکی پای درد دلشان بنشیند، سر صحبت را باز می‌کنم، آن چیزی که بیشتر به گوشم می‌رسید؛ گله از مسؤولان، نبود نظارت و... است.

یکی از حاضران در صف می‌گوید: خانم من از ساعت ۷ اینجا هستم هنوز خود صاحب مغازه؛ مغازه‌اش را باز نکرده بود که من آمدم و دیدم صف تشکیل شده است.


حتی آزاد هم میخواهیم بخریم می‌گویند نیست

کمی آن سو تر مرد میانسالی که با خودش چهار پایه آورده است تا در موقع خستگی کمی بنشیند و خستگی درکند توجهم را جلب می‌کند، پیشش می‌روم و با وی به گفت‌وگو می‌نشینم. گویی داغ دلش تازه شده است و گلایه می‌کند و می‌گوید: هر روز چند ساعت با این درد پا صف می‌ایستم ولی برخی روزها نمی‌رسد، آخر مغازه‌دارن فقط یک مرغ به هر مشتری می‌دهند و مرغ مصرف روزانه خانواده است. منم مرغم یک پا دارد مجبورم که بخرم و امروز باز هم آمدم ان‌شا الله که موفق به خرید مرغ شوم.

این فقط یکی از صف‌هایی است که این روزها در گوشه‌ای از شهر برای خرید مرغ تشکیل شده و تنها چیزی که در این صف‌های به پیوسته به نظرم جالب می‌آید، این بود که دیگر مردم از کرونا صحبت نمی‌کردند، عادی انگاری در این صف‌های کرونایی موج میزد.
شاید این روز‌ها  تنها صحبت‌هایی که با هم می‌کنند؛ این باشد: آقا، آخر صف کجاست؟ امروز تونستی مرغ بخری؟ و... دغدغه شاید بسیاری در این روزها شده تهیه مرغ!

بالاخره مرغ بعد از ساعت‌ها به مقصد رسید اما به تعدادی رسید و به تعدادی نرسید؛ من هم جزو نفراتی بودم که نصیبم نشد و دست خالی به خانه برگشتم.
راهی یک پروتئین فروشی دیگر شدم نزدیک که شدم، فروشنده گفت: خانم دیر آمدی مرغ تمام شد ان‌شاالله فردا صبح زود تشریف بیاورید. 


در زمینه تولید گوشت مرغ مشکلی در استان زنجان وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این رابطه طی گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه در زمینه تولید گوشت مرغ مشکلی در استان وجود ندارد، گفت: توزیع گوشت مرغ در مقایسه با سال گذشته در زنجان افزایش یافته است.

جواد تاراسی با اشاره به اینکه در روز نخست هفته‌های اخیر‌ جاری ۱۲۵ تن مرغ کامل با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان و ۳۳ تن مرغ قطعه‌بندی با نرخ مصوب ابلاغی سازمان حمایت توزیع شده است، گفت: این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 227 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تولید گوشت مرغ مشکلی در استان زنجان وجود ندارد و جوجه‌ریزی در استان زنجان رو به رشد است، افزود: با تلاش بخش‌های مختلف مشکلی در زمینه تامین نهاده‌های دامی در استان وجود ندارد.

تاراسی با اشاره به تولید دو برابری نیاز گوشت مرغ در استان ادامه داد: نهاده‌های دامی جو، گندم و ذرت به اندازه کافی در انبارهای استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به عرضه گوشت مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجان گفت: طی دو سه ماه اخیر به صورت میانگین روزانه ۱۷۳ تن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها برای کشتار ارسال شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه نیاز استان به گوشت مرغ روزانه بیش از ۸۰ تن است،گفت: مشکلی در تامین گوشت مرغ در استان زنجان نداریم.

وی با بیان اینکه سه برابر نیاز در داخل استان گوشت مرغ تولید می‌شود، افزود: از امروز گوشت مرغ به وفور در بازار عرضه می‌شود و مرغداری‌ها همکاری خوبی با سازمان جهاد کشاورزی دارند.

افزایش قیمت مرغ در استان زنجان

رئیس سازمان صمت استان زنجان نیز با اشاره به اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ به کیلویی 23 هزار تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: استان زنجان تنها استانی بود که توانست طی ماه‌های اخیر شاهد اجرای قیمت مصوب گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار کشور در سطح استان باشد.

ناصر فغفوری با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم از 20 هزار و 400 تومان به 23 هزار تومان افزایش یافته است، افزود: مبلغ تعیین شده برای مصرف کننده بوده و تحویل از مرغدار ١٦ هزار تومان که از میانگین استان‌های همجوار یک هزار تا یک هزار و 500 تومان پایین‌تر است.

انتهای پیام/73002/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول