اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قوانین دست و پاگیر تولید اصلاح شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در عرصه قوانین تولید با تورم مواجه هستیم، قوانینی که دست مدیر را می‌بندد و جسارت او را گاهی کم می‌کند گفت: سیاست‌های کلان اقتصادی و آئین‌نامه اجرایی باید در راستای تحقق شعار سال انجام شود.

قوانین دست و پاگیر تولید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در شورای اداری همدان ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مسوولان استان طی سال گذشته اظهار کرد: همه انسانها نیازمند توجه به معنویت، ارتباط با حضرت حقتعالی، خلوت و فکر هستند و هیچ انسانی بدون فکر در خلوت‌ها، توجه به معنویت، ارتباط با حق‌تعالی پیش نمی‌رود و مسوولین بیشتر نیازمند این ارتباط‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در جمع حاضر کسانی که اختیارات و وظایفی دارند بیشتر نیازمند توجه به معنویت هستند گفت: هرچه‌ قدر ارتباط ما با خداوند تقویت و و تعهد ما نسبت به او بیشتر شوند و خود را در مقابل باری‌تعالی موظف بدانیم در مقابل تعهداتمان در مقابل مردم نیز بهتر عمل خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه کسی به تعهد و میثاق به خداوند وفا نکند به تعهد خود با مردم نیز عمل نخواهد کرد افزود: میزان تعهد ما در مقابل وظایف و مسوولیت‌ها به همان اندازه‌ای است که در مقابل تعهد اولیه با پروردگار عالم بستیم.

وی با تاکید به اینکه همه ما نیازمند به معنویت، توجه به مسائل الهی و عبادت هستیم گفت: امیدواریم در آستانه ماه رمضان در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی کنیم  که فرصتی است برای یاری رساندن به مومنان چنان که ائمه اطهار(ع) نیز تاکید دارند.

شعبانی با بیان اینکه در آستانه ماه رمضان نیازمندی جامعه اسلامی به معنویت را باید لحاظ کرد افزود: مسئله کرونا مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کرده که نیازمند این هستیم نسبت به مسائل مساجد، نمازهای جمعه، مناسک و اجتماع مذهبی و توجه و رویکرد مناسبی را اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته مجامع مذهبی تعطیل شدند و این موضوع آسیب‌هایی را رقم می‌زند عنوان کرد: بازگشایی مکان‌ها و جلساتی که به تعبیر قرآن کریم، بیوتی است که ذکر خداوند در آن رفعت پیدا می‌کند، باید مورد توجه باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم ستاد ملی پیشگیری از کرونا توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند که البته همه ما خود را موظف به رعایت پروتکل‌ها می‌دانیم گفت: سال گذشته جامعه مذهبی نشان داد بیشترین رعایت‌ها را داشته است؛ البته هرچند می‌دانم تعمدی در کار نیست اما مردم نباید احساس دوگانگی کنند که ببینند برخی مکان‌ها باز است و مجامع مذهبی تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم در این زمینه تصمیم‌های خوبی گرفته شود که نیازهای واقعی جامعه را با همه رعایت پروتکل‌ها لحاظ کند، خواستار توجه به این موضوع شد.

اقدام جدی در مانع‌زدایی‌ها باشد

شعبانی با بیان اینکه امسال مقام معظم رهبری سال را به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»  نامگذاری کردند و بارها عرض کرده‌ام که این شعار صرفا با برگزاری جلساتی و نصب چند بنر محقق نمی‌شود و نیازمند برنامه‌های اجرایی است خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام مدیران و مسوولان در مانع‌زدایی از تولید اقدام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات ما به قوانین متورم برمی‌گردد و واقعا در عرصه قوانین با تورم مواجه هستیم، قوانینی که دست مدیر را می‌بندد و جسارت او را گاهی کم می‌کند افزود: سیاست‌های کلان اقتصادی و آئین‌نامه اجرایی باید در راستای تحقق شعار سال انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه بیان کرد: در ایام انتخابات هستیم و دست‌اندرکاران موظف به ایجاد زمینه حضور حداکثری مردم هستند که البته برای این حضور اعتمادسازی، امیدآفرینی، بیان اتفاقات خوبی که سال‌های گذشته اتفاق افتاده و بیان خدماتی که سالهای قبل صورت گرفته مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه گاهی نقاط ضعفی داریم و ممکن است آن موضوع محور قضاوت قرار گیرد گفت: با وجود اینکه کارهای کلانی در کشور انجام می‌شود گاهی یک کار کوچک که ضعفی است و باید برطرف شود و همه در این زمینه باید تلاش کنند، ممکن است محور قضاوت قرار گیرد.

شعبانی در ادامه با اشاره به «روز جمهوری اسلامی» افزود: خوشبختانه مردم پایبند به جمهوری اسلامی هستند و گلایمندی آنها از این است که  چرا برخی از شعارهای انقلاب اسلامی محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی خود را موظف به تنظیم روابط اقتصادی می‌داند گفت: امام (ره) در اولین سخنرانی خود در بهشت زهرا حرف از استقلال، فرهنگ و دین زدند و از اقتصاد نیز صحبت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مباحث اقتصادی، اصلاح مسائل اقتصادی کشور و ارتقای فرهنگی جزو اهداف جمهوری اسلامی است و خواسته به حق مردم تحقق این آرمان‌هاست افزود: مشکل مردم با جمهوری اسلامی نیست بلکه به خاطر برخی مشکلات است که همه باید تلاش کنیم آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی در حد اعلا محقق شود که انصافا در طول ۴۲ سال گذشته همه دولت‌ها تلاش‌های فراوانی داشتند.

وی  تصریح کرد: در عرصه انتخابات در حوزه شورا، میان‌دوره‌‌ای و ریاست جمهوری نباید بداخلاقی‌ انتخاباتی صورت گیرد و باید میدان برای رعایت اخلاق در عرصه سیاست تقویت شود.

شعبانی ضمن قدردانی از تلاش مدافعان سلامت و ستاد پیشگیری کرونا با شیوع بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: سال گذشته تلاش های زیادی در پیشگیری از کرونا شد و عملکردها قابل قبول بود و کارها خوب انجام شد که البته ضعف‌هایی داشتیم اما در مجموع قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه امنیت امروز برآیند تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) است و قدردان زحمات آنها هستیم افزود : امروز سالگرد شهادت شهید سلگی است و یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را هم گرامی‌ می‌داریم و ایشان واقعا در تلاش‌های سیاسی و اجتماعی سلامت نفس داشتند که باید الگوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران و مسوولان آمده‌اند و رفته‌اند و این میزها تماشاچی است و امیدوارم ذکر خیر همیشه باقی بماند در ادامه گفت: ما در تکریم ارباب رجوع مشکل داریم که البته ستاد امر معروف برنامه‌ای برای نظارت در این امر دارد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول