اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

راه‌اندازی 602 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان/33 مرکز قرآنی فعال است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در حال حاضر 602 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سطح استان راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی 602 کانون فرهنگی و هنری در مساجد کردستان/33 مرکز قرآنی فعال است

عبید رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ و هنر به ویژه در بخش فعالیت‌های قرآنی صورت گرفت و یکی از مهمترین دستاوردهای آن نیز افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد بوده است.

وی افزود: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که تعداد بیشتر آنها در روستاها راه‌اندازی شده از 233 به 602 کانون طی این هشت سال افزایش پیدا کرده است و رشد 158 درصدی در این حوزه را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: تعداد اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز از 22 هزار نفر به 33 هزار نفر رسیده و 50 درصد افزایش داشته است.

رشد 230 درصدی اعضای کتابخانه‌های کانون‌های مساجد

رستمی با بیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های این کانون‌ها هم از 3 هزار و 330 نفر به 11 هزار نفر یعنی 230 درصد رشد رسیده است، یادآور شد: تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از 499 هزار و 500 جلد به 550 هزار جلد رسید، یعنی 10 درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: سال 92 تعداد مساجد تحت پوشش طرح تلاوت نور 233 باب بود که در پایان سال 99 به 550 باب رسید و در این بخش هم 146 درصد رشد رقم خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در این مدت تعداد مساجد تحت پوشش طرح تفسیر قرآن هم از 109 باب به 450 باب رسید و رشد 312 درصدی را تجربه کرد و همچنین تعداد خانه های نور (مرکز قرآنی مساجد) نیز از 23 باب به 33 باب افزایش یافته است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول