اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

درآمدزایی ۸۰۰ میلیارد ریالی کشاورزان خراسان‌جنوبی با «خارشتر»

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به سطح زیر کشت خارشتر در استان و میزان تولید علوفه خشک، ارزش برداشت و چرای علوفه برای دامداران استان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

درآمدزایی ۸۰۰ میلیارد ریالی کشاورزان خراسان‌جنوبی با «خارشتر»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گیاه خارشتر از سال سوم کاشت به بعد باردهی اقتصادی دارد و از هر هکتار زمین خارشتر هشت تا ۱۰ تن علوفه‌تر و چهار تن علوفه کشت خشک برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از خارشتر برای تولید علوفه، بذر و گیاه دارویی استفاده می‌شود، گفت: متاسفانه فرآوری و بهره برداری از خارشتر در استان برای چرای دام، برداشت علوفه خشک و ‌تر و در برخی واحد‌های عرقیات سنتی هم از آن عرق استحصال می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از چهار سال گذشته تولید بذر در مجموعه کشت و صنعت پیوند خاوران استان شروع و به تمام کشور به صورت بذر لخت و بذر پلیت شده صادر شده همچنین برنامه‌ریزی‌های وسیعی برای توسعه کشت خارشتر در پروژه هاب شتر در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: با توجه به سطح زیر کشت خارشتر در استان و میزان تولید علوفه خشک، ارزش برداشت و چرای علوفه برای دامداران استان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول