اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

فردا تورهای ماهیگیران از دریا جمع می‌شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران گفت: براساس دستورالعمل فردا آخرین روز صید در دریای خزر است.

فردا تورهای ماهیگیران از دریا جمع می‌شود

قاسم کریم‌زاده امروز درباره وضعیت صید در دریای خزر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: میزان کل صید ماهی‌های استخوانی از آغاز فصل صید یعنی از بیستم مهر ماه امسال تاکنون به ۲هزار و ۴۵۰ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: ارزش اقتصادی این میزان ماهی صید شده در دریای مازندران حدود  ۱۴۸ میلیارد تومان بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران با بیان اینکه سرانه صید هر تعاونی پره صید حدود ۴۷ تن بوده است، اضافه کرد: این میزان نیز نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد کاهش داشته است.

کریم‌زاده در ارتباط با ترکیب گونه‌ای ماهی‌های صید شده در دریای خزر، اظهار کرد: ۷۰ درصد ماهی‌های صید شده در دریا از گونه سفید، ۱۵ درصد کپور و ۱۵ درصد از گونه کفال بوده است.

وی با اعلام اینکه دلیل اصلی کاهش صید افت دمای آب خزر و نامساعد بودن شرایط آب و هوایی بوده است، افزود: سال گذشته دمای آب در این زمان از سال حدود ۱۲ درجه بوده ولی امسال حدود ۹ تا ۱۰ درجه است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات مازندران درباره پایان زمان صید در دریای مازندران، گفت: هنوز جلسه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران برگزار نشده که در این زمینه تصمیم‌گیری شود و براساس دستورالعمل فردا آخرین روز صید در دریای مازندران است و تاکنون دستورالعمل جدید در ارتباط با تمدید زمان صید ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول