اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی در تولید انجام شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی در بحث تولید اتفاق بیافتد.

مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی در تولید انجام شود

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ایران یک کشور تحریم‌پذیر است و علت آن تک محصولی بودن تولیدات ایرانی و خام فروشی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فروش صرف یک کالا موجب می‌شود امکان رصد آن افزایش یابد، ادامه داد: با این شرایط امکان ضربه زدن به آن بیشتر می‌شود و افزایش و تنوع تولید موجب فلج کردن تحریم‌های اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه ایران در 10 سال اخیر عقب افتادگی رشد اقتصادی داشته است، عنوان کرد: با وجود بالا و پایین بودن رشد اقتصادی در سال‌های مختلف این عقب افتادگی وجود دارد و با عمل به شعار سال می‌توان عقب ماندگی را جبران کرد.

طاهری با بیان اینکه اشتغال و بیکاری یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است، بیان کرد: بیشتر ‌آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، اعتیاد و دیر فرزندآوری ریشه در موضوعات و شرایط اقتصادی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته کرونا ضربه زیادی به اقتصاد وارد کرده است، ادامه داد: با مانع‌زدایی می‌توان تاحدودی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق درآمدهای مالیاتی نیاز به اشتغال در کشور وجود دارد، اضافه کرد: با افزایش تولید می‌توان مانع ایجاد رکودی به عنوان رکودی تورمی شد.

طاهری با بیان اینکه نیاز ارزی کشور را با ایجاد اشتغال و صادرات می‌توان فراهم کرد، عنوان کرد: با تولید می‌توان ارزش پول ملی را حفظ کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موانع‌زدایی‌ها باید آسیب‌شناسی شود تا گرفتار رانت نشویم، تاکید کرد: پشتیبانی باید به افزایش بهره‌وری منجر و تبدیل به تولید شود و در این زمینه باید اهداف بلند مدت و سند استراتژیک برای حمایت داشته باشیم.

وی گفت: باید برای حمایت از تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی‌ها مقررات‌گذاری و مقررات‌زدایی در بحث تولید اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول