اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام صهیونیست: در صورت پیروزی حماس در انتخابات، روابط با تشکیلات خودگردان متوقف می‌شود

هماهنگ‌کننده اقدمات کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی ضمن درخواست عدم اجازه به برگزاری انتخابات فلسطینیان در قدس شرقی،‌ هشدار داد که در صورت پیروزی حماس در این انتخابات، روابط با تشکیلات خودگردان متوقف خواهد شد.

مقام صهیونیست: در صورت پیروزی حماس در انتخابات، روابط با تشکیلات خودگردان متوقف می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «کمیل ابورکن» هماهنگ‌کننده اقدامات کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، شامگاه روز پنجشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه عبری‌زبان «کان» به موضوع مشارکت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)‌ در انتخابات فلسطین پرداخت.

وبگاه شبکه صهیونیستی «آی۲۴» به نقل از کان گزارش داد که این مقام خواستار عدم اجازه به تشکیلات خودگردان فلسطین برای اجرای انتخابات در قدس شرقی شده است.

مطابق با این گزارش، ابورکن هشدار داده است که در صورت پیروزی حماس در انتخابات فلسطین، «اسرائیل هماهنگی‌های امنیتی با تشکیلات [خودگران] فلسطین و تمام روابط با آن را متوقف خواهد کرد».

 محافل رژیم صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که حماس بتواند ۴۰ درصد آراء را به خود اختصاص دهد و جنبش «فتح» نیز حائز ۶۰ درصد آراء باشد؛ اما تجربه سال ۲۰۰۶ نشان داد که بر خلاف پیش‌بینی صهیونیست‌ها، حماس می‌تواند پیروز انتخابات باشد.

گزارش‌های منتشر شده در فلسطین اشغالی حاکی از آن است که چنانچه نتایج انتخابات بر خلاف خواسته رژیم صهیونیستی باشد، در آن صورت این رژیم می‌تواند درآمدهای مالیاتی و گمرکی را به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل ندهد همانگونه که در گذشته نیز این کار را کرد و این امر تأثیرات منفی بر پرداخت حقوق کارکنان کرانه باختری، تجارت و صنایع خواهد داشت.

قرار است انتخابات پارلمانی پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول