اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عضو حقوقدان مجلس: معاهدات آینده با چین باید در مجلس تصویب شود

عضو حقوقدان مجلس شورای اسلامی گفت: سند همکاری ایران و چین شروع آغاز همسو شدن با دوضلعی ابرقدرتی جهان یعنی روسیه و چین است، فعلا هم وارد جزئیات نشده‌ایم و مردم اطمینان داشته باشند معاهدات باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

عضو حقوقدان مجلس: معاهدات آینده با چین باید در مجلس تصویب شود

ابوالفضل ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه کل نظام پشت سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین است، اظهار داشت: این تفاهمنامه تنها تصمیم دولت نیست، جزع و فزع کردن اسرائیل و آمریکا نشان می‌دهد که این مسیر، مسیر درستی است.

سند همکاری ایران و چین اجمالی و کلی است

این حقوقدان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ضمن تأکید بر اینکه سند همکاری ایران و چین فراتر از دولت است، افزود: فعلا هم وارد جزئیات نشده‌ایم و صرفاً تفاهم شده که هر موردی که باید جداگانه مصوب شود، شرط زمانی ۲۵ ساله یعنی بلندمدت داشته باشد.

وی تصریح کرد: این تفاهم فعلا اجمالی و برای شروع است که بعدها برای جزئی برخورد کردن با آن و یا مسائلی که نیاز است جداگانه با آن برخورد شود، بدانیم که بلندمدت باشند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و اصلا بحث جزیره کیش و قشم و سواحل مطرح نیست و اطمینان داشته باشند که مباحث نظامی در حد خرید و فروش و مانورهای مشترک است که مواردی طبیعی است.

این حقوقدان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: این شروع، آغاز یک همسو شدن با یک دو ضلعی ابرقدرتی جهان یعنی روسیه و چین است که تراز ما امروز به تراز ابرقدرتی رسیده است و موارد مربوط به این تراز ابرقدرتی هم توافق باثبات و بلندمدت با روسیه و چین است.

وی ابراز داشت: بنابراین مردم اطمینان داشته باشند که معاهدات باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شوند.

ملاحظات چینی‌ها برای محرمانه ماندن تفاهم

ابوترابی عنوان کرد: چینی‌ها ملاحظات داخلی برای محرمانه بودن دارند اما شورای عالی امنیت ملی، مجلس و نظام تصمیم به این همکاری گرفته و این سروصدای آمریکا و اسرائیل نشان از درستی راه است.

این حقوقدان و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: البته بسیاری از افراد داخلی که نگاهشان به غرب بوده، تابعیت غرب را دارند، فرزندانشان در کشورهای غرب زندگی می‌کنند و یا سرمایه‌گذاری در کشورهای غربی انجام داده‌اند، نیز همسو با دشمن صدای خود را بلند کرده‌اند و در فضای مجازی تبلیغات سوء انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: قراردادهای بلندمدت ایران با چین، شروع یک قدرت جهانی و هم ارز شدن با قدرت‌های جهانی مانند چین است که در آینده هم با روسیه این تفاهم‌ها شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ن20/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول