اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امتیازات سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد نباید از بین برود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کاهش امتیازات مناطق آزا‌د به فرار سرمایه‌ها منجر می‌شود، گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد قشم و کیش باید متوقف شود.

امتیازات سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد نباید از بین برود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده هرمزگان، احمد مرادی در اظهار نظری درباره حذف مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد اظهار کرد: همه مناطق آزاد کشور از جمله قشم و کیش در استان هرمزگان براساس قانون از پرداخت مالیات معاف هستند و قانون هم بر این مهم تصریح دارد و معتقدیم کسانی که در قشم و کیش زندگی می‌کنند نباید هیچ مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مردم قشم به‌واسطه هزینه‌های بالا و غیرقابل تحمل زندگی با مشکلات زیادی دست به گریبانند و دولت باید تسهیلاتی برای این منطقه آزاد قائل شود و یک لایحه‌ای به مجلس بدهد و نمایندگان آن را برای معافیت به تصویب برسانند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اعتقاد داریم بازرگان، تجار و مردم عادی قشم باید از یکسری مزیت‌ها برخوردار باشند نه اینکه با دریافت مضاعف مالیاتی مشکلات مردم را دوچندان کنیم البته مسئله مالیات در مناطق آزاد هم اینک در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و در کمیسیون اقتصاد مجلس هم در حال رسیدگی است.

مرادی درباره تصمیم وزارت اقتصادی درباره الزام دریافت مالیات ارزش افزوده از اول فروردین 1400 نیز عنوان کرد: این موضوع یک اشتباه است و باید در مناطق آزاد از جمله قشم و کیش متوقف شود چرا که نمایندگان مجلس شورای اسلامی حدود سه ماه در بحث بودجه مشغول رسیدگی بودند و اینک که بحث دائمی کردن بحث مالیات را داریم، وزارت اقتصاد و دارایی باید تحمل کند تا نمایندگان به کارشان ادامه دهند و قانون در این زمینه را اصلاح کنند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول