اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ملانوری: ۷۵ پروژه جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در خصوص پروژه‌های جهش تولید هم ۷۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود.

ملانوری: ۷۵ پروژه جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد راهبردی و اقتصاد مقاومتی خراسان‌جنوبی با اشاره به ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت و سومین استان پهناور کشور اظهار داشت: در سایه وحدت و همراهی مسؤولان و مردم اقدامات جهش‌وار در منطقه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی بیست و هشتمین استان کشور از نظر جمعیت است، افزود: برای پوشش جمعیت پراکنده استان خدمات‌رسانی سخت‌تر از دیگر استان‌ها می‌باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در بخش گیرنده دیجیتال برای پنج هزار نفر ۶ ایستگاه را افتتاح کردیم که شاید در استانی دیگر با یک دکل ارتباطی ۵۰ هزار نفر زیر پوشش قرار گیرند.

ملانوری یادآور شد: با برنامه‌های دولت در سال‌های گذشته استان خراسان‌جنوبی به کارگاه عملیاتی و عمرانی تبدیل شده و در حوزه صنایع، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی اقدامات خوبی انجام ‌شده است.

وی با اشاره به ذخایر بزرگ معدنی و محصولات استراتژی کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان‌کرد: معادن غنی زغال‌سنگ، سنگ آهن، سنگ گرانیت، سرب، روی و تولیدات محصولات خاص کشاورزی ازجمله زرشک، زعفران و عناب و گلخانه‌ای در سطح کشور مطرح می‌باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ظرفیت خوب گردشگری با چهار اثر ثبت جهانی و بیش از ۹۰۰ اثر ثبت ملی این منطقه را به خاستگاه گردشگری تبدیل کرده و دو کریدور اصلی که خراسان جنوبی را به استان‌های دیگر وصل می کند می‌تواند نقش مهمی در صنعت گردشگری استان را ایفا کند.

ملانوری با اشاره به حوزه منابع انسانی و هفت پدر علم ایران، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و نخبگان و علوم مختلف خراسان‌جنوبی ادامه داد: علیرغم وجود ظرفیت و سرمایه‌های توسعه‌ای استان از کمبودهایی هم رنج می‌بریم.

وی بیان کرد: در بخش جاده‌ای، ارتباطات و فرآوری محصولات کشاورزی مشکلات خاص داریم و از معادن خراسان‌جنوبی بهره‌برداری لازم انجام نمی‌شود که در همین راستا به منظور تسهیل روند سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی ستاد توسعه خاوران شکل گرفته است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حمایت دولت در سطح ملی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: در راستای مصوبات تیر سال گذشته ۳۱ پروژه با حضور وزیر ورزش و جوانان و وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی مصوب شد.

ملانوری یادآور شد: در خصوص پروژه‌های جهش تولید هم ۷۵ پروژه در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود.

وی گفت: اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسد بخشی از مشکلات توسعه‌ای در استان مرتفع می‌شود.

انتهای‌پیام/69014/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول