اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استمرار نظارت‌ها از بازار با حضور میدانی مدیران

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم استمرار نظارت‌ها از بازار با حضور مدیران استانی و شهرستان، انعکاس رسانه‌ای این بازرسی‌ها را در راستای بازدارندگی اقدامات سودجویانه اثرگذار خواند و گفت: افزایش قیمت کالاها و اجناس، خارج از تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، پذیرفته نیست.

استمرار نظارت‌ها از بازار با حضور میدانی مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز  پس از جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که به ریاست رئیس‌جمهوری و به‌صورت ارتباط تصویری با حضور همه استانداران برگزار شد، در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به دشواری‌های ناشی از تحریم، جنگ اقتصادی و کرونا در سال گذشته و البته همراهی اقشار مختلف مردم و همکاری اصناف اظهار کرد: در سال‌جاری با نظارت مضاعف، نباید شاهد افزایش قیمت خارج از تصمیم ستاد تنظیم بازار استان باشیم.

وی با اشاره به قیمت مرغ در بازار گفت: مدیریت قیمت مرغ در گیلان بر اساس نرخ مصوب کارگروه تنظیم بازار و جلوگیری از تحمیل افزایش قیمت به مصرف‌کننده، اقدام مثبتی بود که باید در سال‌جاری نیز با تشدید نظارت‌ها استمرار یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان حفظ قیمت بر اساس نرخ مصوب و کنترل آن را جزو اولویت‌ها خواند و با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها توسط سازمان صمت، اتحادیه‌ها و گروه‌های مشترک در جهت جلوگیری از ورود آسیب به اقشار متوسط و پایین جامعه افزود: بازرسی‌ها با حضور مدیران استانی و شهرستانی مرتبط انجام گیرد و برای بازدارندگی اقدامات سودجویانه از طریق صداوسیما و رسانه‌ها منعکس شود.

استاندار گیلان با اشاره به انجام حدود ۲۰۰ هزار بازرسی از واحدهای تولیدی، توزیعی، بهداشتی و خدماتی در سال گذشته و افزایش محسوس نظارت‌ها نسبت به سال ماقبل آن اشاره و بر استمرار این روند در سال‌جاری به‌ویژه در روزهای باقیمانده از تعطیلات و ماه مبارک رمضان که در پیش است، تأکید کرد.

وی با تأکید بر لزوم گام برداشتن در اجرای تصمیمات به‌صورت منسجم گفت: قدردان تلاش‌های تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، اصناف و همکاری مردم عزیز هستیم.

زارع با تصریح اینکه بر اساس گزارش سازمان‌های صمت و جهاد کشاورزی، کمبود کالاهای اساسی و ارزاق عمومی در استان نداریم، افزود: با تقویت نظارت‌های شبانه‌روزی نباید میان عرضه و تقاضا، خلأ به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه میانگین جوجه ریزی ماهیانه در گیلان ۸.۵ میلیون قطعه است، تصریح کرد: رشد ۷.۶ درصدی تولید گوشت مرغ در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن توسط جهاد کشاورزی و تولید یک‌صد و هفتاد هزار تنی، باید در سال جاری حداقل ۱۰ درصد بیشتر از سال ۹۹ هدف‌گذاری شود.

استاندار گیلان به اهمیت تحقق شعار راهبردی سال ۱۴۰۰ تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اشاره و تأکید کرد که با شتاب در بهره‌برداری از واحدهای جدید تولیدی، شاهد افزایش تولید به‌ویژه در بخش کالاهای اساسی در استان باشیم.

وی همچنین بر لزوم پیش‌بینی کالاهای موردنیاز مردم در ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش تقاضا در برخی اقلام و برنامه‌ریزی برای تأمین آن‌ها از هم‌اکنون تأکید کرد.

در این جلسه هریک از اعضاء کارگروه تنظیم بازار به بیان گزارشی از روند اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تسهیل دسترسی مردم به اقلام موردنیاز مصرفی ارائه کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول