اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چالش کرونا و ضربه‎‌هایی که به ورزش‌های آبی زد

کرونا آسیب شدیدی به رشته شنا وارد کرد، در این بازه‌ زمانی تمام استخر‌ها‌ تعطیل شد و تأخیر‌هایی که کرونا در تمرینات به وجود آورد، باعث شد، شناگرانی که نزدیک به رکورد المپیک بودند دچار آسیب‌دیدگی شوند.

چالش کرونا و ضربه‎‌هایی که به ورزش‌های آبی زد

پیمان گرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون تأثیرات کرونا بر ورزش اظهار داشت: کرونا آسیب شدیدی به رشته شنا وارد کرد، در این بازه‌ زمانی تمام استخر‌ها‌ تعطیل شد و تأخیر‌هایی که کرونا در تمرینات به وجود آورد، باعث شد، شناگرانی که نزدیک به رکورد المپیک بودند دچار آسیب‌دیدگی شوند و از شرایط آمادگی ایده‌آل فاصله بگیرند، هرچند اداره‌ کل و فدراسیون پشتیانی کردند.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان افزود: خانواده شناگران رده سنی زیر ۱۲ سال به دلیل وجود ویروس کرونا اجازه حضور در تمرینات را نمی‌دهند، سال ۹۸ در سه دوره جشنواره‌ای که برگزار شد حدود ۸۰۰ شناگر دختر و هزار شناگر پسر شرکت کردند اما در سال ۹۹ جشنواره برگزار نشد؛ با وجود این شرایط تعدادی از بچه‌ها به سمت رشته‌های ورزشی دیگر رفتند؛ طبیعتاً مربیان و استخردارها نیز آسیب زیادی را متحمل شدند.

وی افزود: در حال حاضر با تلاش‌های اداره کل و فدراسیون، استخر اختصاصی در اختیار قهرمانان قرار گرفته است و تمرینات انجام می‌شود اما تعداد محدودی هستند و در واقع ورودی جدید نداریم، در این مدت رکورد‌گیری سال ۹۸ و ۹۹ را از دست دادیم و تکلیف سال آینده مشخص نیست.

گرامی بیان کرد: در دهه فجر مسابقه‌ای با عنوان جام اریس در اصفهان با رعایت تمام پروتکل‌ها در دو بخش آقایان و بانوان بدون هیچ مشکلی برگزار شد که اولین مسابقه رسمی کشور بعد از کرونا‌ بود و هیأت شنا‌ی استان اصفهان برگزار کننده آن بود؛ بعد از آن عده‌ای دوباره اعتماد کردند ولی هنوز با شرایط ایده‌آل گذشته فاصله داریم.

رئیس هیأت شنا استان اصفهان در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: در بُعد قهرمانی استخر آموزش‌ و پرورش در اختیار ما است که نمی‌گذاریم تمرینات لغو شود، برای مسابقات کسب سهمیه که در خرداد ماه برگزار می‌شود، ۳ شناگر امید کسب سهمیه دارند، در بُعد همگانی و استعدادیابی نیز واحدی را راه‌اندازی کردیم که به مناسبت روز پاسدار مسابقه‌ای برگزار شد، هدف از این کار جذب و کسب اعتماد دوباره خانواده‌ها است.

تعطیلی استخر‌ها و سختی ورزشکاران و شناگران برای حفظ آمادگی

نرگس حسینیان، بانوی واترپلوییست اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تأثیرات کرونا بر رشته ورزشی واترپلو گفت: استخر‌ها حدود یک سال تعطیل بود؛ تمرینات بدنسازی را با راهنمایی مربیان داخل منزل انجام می‌دادیم تا دو ماه پیش که استخر‌ها بازگشایی شد، اما هنوز هم تمرینات در استخر انقلاب که پایگاه قهرمانی استان اصفهان است و مناسب برای واترپلو برگزار نمی‌شود.

بانوی واترپلوییست اصفهانی افزود: مدتی که تمرین نداشتیم دچار افت بدنی زیادی شدیم؛ امیدوارم با رعایت پروتکل‌ها و همین شرایطی که در این دو ماه بوده تمرینات ادامه‌ داشته باشد و شاهد تعطیلی دوباره نباشیم.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ای که از قبل بود مسابقات واترپلو باید در اسفند ماه برگزار می‌شد ولی با شرایطی که وجود داشت، لغو شد و به اوایل اردیبهشت‌ ماه موکول شد؛ برای حضور پُر قدرت مانند ۵ سال گذشته که در این مسابقات به مقام نایب‌قهرمانی رسیدیم، تلاش می‌کنیم.

کرونا به تمام رشته‌های ورزشی آسیب رسانده است

متین سهران، شناگر اصفهانی نیز در همین رابطه گفت: کرونا به تمام رشته‌های ورزشی آسیب رسانده که شنا هم از این قضیه جدا نبود؛ بعد از بهبود نسبی شرایط توانستیم از اوایل تابستان تمرینات را در استخر روباز شروع کنیم، از اوایل پاییز تا اوایل دی تمرینات در استخر سربسته ادامه پیدا کرد و باز هم شاهد تعویق دو هفته‌ای بودیم تا از اوایل دی ماه تمرینات در استخر مروارید باز هم پیگیری شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با کمبود مسابقه مواجه بودیم  و به جز یک رکورد‌گیری که در تهران برگزار شد، رقابت دیگری نداشتیم؛ با وجود این که مسابقات دیگر رشته‌های ورزشی پیگیری می‌شود ولی این اجازه به شنا داده نشد.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول