اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

جایگاه ویژه شب نیمه شعبان از نظر اهل سنت/ قصیده‌خوانی و ذکر ادعیه در مساجد و منازل مردم کردستان

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: شب نیمه شعبان از نظر بزرگان و مشایخ اهل سنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع در برپایی مراسمات این ایام کاملا مشهود است.

جایگاه ویژه شب نیمه شعبان از نظر اهل سنت/ قصیده‌خوانی و ذکر ادعیه در مساجد و منازل مردم کردستان

ماموستا لقمان محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شب نیمه شعبان از نظر بزرگان و مشایخ اهل سنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بر اساس مجموعه احادیث و روایات و نظر علمای بزرگ اهل سنت شب نیمه شعبان بعد از شب قربان و فطر بزرگترین شب است که دعاها مستجاب می‌شود و خداوند متعال در این شب نعمت بسیار بزرگی برای امت اسلام رقم می‌زند.

امام جمعه اهل سنت بیجار اضافه کرد: به همین دلیل بزرگان اهل سنت این شب را به دعا و مناجات می‌پرداختند و توصیه می‌کردند مردم نباید این برکت را از دست بدهند و همواره در طول تاریخ مردم مسلمان در این شب به انجام مستحبات و پخش صدقات و نذور پرداخته‌اند.

ماموستا محمدیان خاطرنشان کرد: مردم مسلمان کردستان در طول تاریخ در این شب مراسم‌های زیبایی داشته و دارند در مساجد شب برات را زنده نگه می‌دارند و به قصیده‌خوانی و دعا می‌پردازند.

وی گفت: زنان کردستانی در شب برات غذای شب برنج می‌پزند و آن را دارای برکت و از غذاهای مورد علاقه پیامبر صلوات الله علیه وآله وسلم و امامان و اولیای خود می‌دانند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه این شب نزد همه مسلمانان از احترام و قداست ویژه‌ای برخوردار است، افزود: خداوند متعال را قسم می‌دهیم در این ایام از نعمت پربرکت و بزرگترین نعمت یعنی هدایت در مسیر اسلام و رضایت الهی را بی‌نصیبمان نکند. 

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول