اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دریافت امکانات برای مهمان‌شهر سمنان از کمیساریای پناهندگان

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم کرد تا امکانات لازم را برای مهمان‌شهر سمنان از سازمان ملل متحد و کمیساریای پناهندگان دریافت کنیم.‌

دریافت امکانات برای مهمان‌شهر سمنان از کمیساریای پناهندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو بعدازظهر امروز در بازدید از مهمان‌شهر مهاجران افغانستانی مقیم سمنان اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که همواره درصدد اجرای آن بودم، حضور در مهمان‌شهر سمنان و دیدار و گفت‌وگو با ساکنان این مجموعه بود.‌

وی افزود: زمانی از پنجاب تا نیل در سیطره و حاکمیت ایران بود و به‌نوعی شما از هم‌وطنان ما بوده و هم‌اینک می‌توان گفت که در خانه خودتان هستید.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شما ابرقدرت شوروی را به زانو درآوردید، گفت: همه شما یکپارچه کنار هم بودید و امروز شما میهمان ملت ایران هستید.‌

گلرو با عنوان اینکه افغانستان یک کشور غنی و ثروتمند است، بیان کرد: در ایران اسلامی، اقوام و طوایف مختلف از شیعه و سنی با اخوت و مهربانی در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه خباثت انگلیس موجب جدایی افغانستان از ایران شد، عنوان کرد: افغانستان منابع غنی مادی و انسانی فراوانی دارد و این کشور در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جغرافیایی زمین قرار گرفته است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروی انسانی متفکر و اندیشه فعال یکی از ظرفیت‌های مناسب و قوی افغانستان است، تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا و ناتو تلاش دارند تا افغانستان را از پیشرفت باز دارند.

گلرو با بیان اینکه امیدواریم روابط دو کشور ایران و افغانستان، هرچه بیشتر گسترده شود، ادامه داد: ما همه از یک پیکره و جوهره هستیم و خدمات‌رسانی به شما وظیفه و افتخار ماست.

وی گفت: بخشی از مشکلات مهمان‌شهر با کمک مدیران استان سمنان و کشور و برخی به دست خود شما رفع  می‌شود و تلاش خواهیم کرد تا برخی نیازها را رفع و امکانات لازم را از سازمان ملل متحد و کمیساریای پناهندگان دریافت کنیم.‌

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: از مسؤولان و مدیران اداره کل امور اتباع و مهاجرین استانداری سمنان می‌خواهم، خدمت در این مجموعه را به‌عنوان مسؤولیت اداری و اجرایی تلقی کرده و تلاش کنند تا هرچه در توان دارند، در راه خدمت‌رسانی به ساکنان این مجموعه به انجام رسانند.‌

گلرو خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا به‌منظور رفع برخی مشکلات و نیازها همچون اخذ گذرنامه و گواهینامه برای اتباع از طریق رایزنی و وضع قوانین در مجلس شورای اسلامی اقدام مناسبی را به انجام برسانیم.‌

حضور حدود ۱۶ هزار پناهنده و مهاجر در استان سمنان

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان نیز در این بازدید اظهار کرد: امروز افتخار داشتیم تا در معیت نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از این مهمان‌شهر بازدید کنیم و در این برنامه از مراکز و تأسیسات مهمان‌شهر بازدید و همچنین با سه خانواده شهید مدافع حرم دیدار کردیم.‌

ایرج کارخایی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از معدود کشورهای دنیاست که در پرتو تعالیم اسلامی و در راستای آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، با آغوش باز از مهاجران و اتباع خارجی پذیرایی و استقبال کرده است.

وی‌ ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که خدمات‌رسانی به اتباع و مهاجران خارجی را در کارنامه خود داریم و در شرایطی پذیرای اتباع خارجی هستیم که مشکلات و موانع مختلفی ازجمله تحریم‌ها و جنگ اقتصادی را در کشور تجربه کرده‌ایم.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان بیان کرد: با روحیه رفعت اسلامی که ریشه در ارزش‌های معنوی ما دارد، پذیرای اتباع و مهاجران خارجی هستیم.

کارخایی گفت: ارائه خدمات مختلفی همانند فعالیت‌های تحصیلی، بهداشتی، امور اجتماعی و اقتصادی و ... ازجمله اقداماتی است که در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای کمک و خدمات‌رسانی به مهاجران و اتباع به انجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی در مهمان‌شهر سمنان ایجاد شده است، عنوان کرد: استان سمنان حدوداً ۱۶ هزار پناهنده و مهاجر را در خود جای داده که اکثر آن‌ها از اتباع افغانستان است.

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مهمان‌شهر را افزایش دهیم، اضافه کرد: مهمان‌شهر سمنان یکی از مراکز فعال و پویا است که در رتبه‌بندی وزارت کشور رتبه عالی را دارد.

کارخایی با بیان اینکه مشکلات مطرح‌شده توسط اعضای شورای خودگردان مهمان‌شهر پیگیری و برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: از ساکنان مهمان‌شهر سمنان تشکر می‌کنم که همکاری خوب و ارزشمندی با مسؤولان اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان دارند.

سکونت ۴ هزار مهاجر افغانستانی در مهمان‌شهر سمنان

سرپرست مهمان‌شهر مهاجرین سمنان نیز در این بازدید اظهار کرد: بالغ‌بر چهار هزار نفر از مهاجرین افغانستانی در مهمان‌شهر سمنان سکونت دارند که از این تعداد دو هزار و ۷۲۹ نفر شیعه و یک‌هزار و ۱۷۰ نفر اهل تسنن هستند.

ناظری‌پور با بیان اینکه یک‌هزار و ۹۷۵ نفر از ساکنان مهمان‌شهر سمنان زن و تعداد یک‌هزار و ۹۲۴ نفر نیز مرد هستند، افزود: چهار مدرسه شامل دو مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه و دو دبیرستان متوسطه دوره اول دخترانه و پسرانه در مهمان‌شهر سمنان فعالیت دارند.‌

وی با بیان اینکه مهمان‌شهر سمنان ۸۶۵ دانش‌آموز دارد، ادامه داد: ۶۲ دانش‌آموز دوره دوم متوسطه ساکن در مهمان‌شهر بمنطور ادامه تحصیل از مراکز آموزشی شهر سمنان استفاده می‌کنند.

سرپرست مهمان‌شهر مهاجرین سمنان با بیان اینکه مهمان‌شهر سمنان ۴۲ دانشجو دارد، تصریح کرد: تقدیم چهار شهید مدافع حرم از افتخارات اهالی مهمان‌شهر است. و وجود ۳۵ رزمنده مدافع حرم از دیگر افتخارات مهمان‌شهر سمنان محسوب می‌شود.

ناظری‌پور با بیان اینکه در مرکز بهداشت مهمان‌شهر سمنان ۱۱ کارمند شامل پزشک، ماما و ... فعالیت دارند، گفت: داشتن کتابخانه عمومی، برق، آب، گاز، فیبر نوری و تلفن ثابت از دیگر امکانات این مجموعه است.‌

وی اظهار کرد: در مهمان‌شهر سمنان، ۶۵ مغازه، پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰ خودرو و واحدهای اشتغال‌زایی شامل پرورش قارچ، گلخانه، کارگاه جوراب‌بافی و ... وجود دارد.

مشکل کاهش حجم آب‌دهی چاه آب مهمان‌شهر سمنان، نیاز ۸۰ واحد مسکونی این منطقه به گازرسانی، لزوم تجهیز اماکن ورزشی این مجموعه به امکانات و لوازم ورزشی، ممنوعیت تردد نیروهای کار به شاهرود و دامغان، اخذ گواهینامه برای اتباع، مشکل گذرنامه دانشجویان و ... از مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در بازدید مسؤولان از مهمان‌شهر مهاجران افغانستانی مقیم سمنان بوده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول