اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد انقلاب اقتصادی تبدیل به گفتمان شود

امام جمعه همدان گفت: ایجاد انقلاب اقتصادی در کشور باید تبدیل به یک گفتمان و خواسته عمومی شود.

ایجاد انقلاب اقتصادی تبدیل به گفتمان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در دیدار با معاون کمیته امداد کشور، با تاکید بر اهمیت مسئله انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: با انتخاب یک نفر به عنوان رییس جمهور، تعداد زیادی از مدیران در سطوح مختلف تغییر می‌کنند و به تعبیر دیگر، زمانی که به یک نفر رای می‌دهیم در اصل به این تعداد زیاد از مدیران ارشد در سطح کشور رای داده‌ایم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری با انتخاب یک دولت مومن، انقلابی، مجاهد و با برنامه باشیم، گفت: انتخاب این مدیران به حدی مهم است که با تصمیم درست یکی از این مدیران شاهد وقوع صف برای برخی کالاها نخواهیم بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حد کفاف در دین اسلام داشتن یک مسکن خوب، مرکب خوب و زندگی مناسب تعریف شده است، مطرح کرد: داشتن این موارد جزو تجمل محسوب نمی‌شود، بلکه از ضرورت‌های زندگی هر فرد است.

وی با اشاره به بحث انقلاب اقتصادی در کشور، عنوان کرد: اگر به دنبال اجرای انقلاب اقتصادی در کشور هستیم لازمه آن تبیین درست نظام اقتصادی اسلام و ساختارهای آن در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: احساس بنده بر این است که ساختارها و مقررات اقتصادی موجود با مسائل شرعی سازگار نیست، چراکه برخی از قوانین، برای تولید کنند تضییغ ایجاد کرده، در حالی که اسلام بر توسعه منطق الفراق و منطقه آزاد تاکید دارد.

وی با بیان اینکه دخالت دولت در نظام اقتصادی زیاد است، گفت: تولید حداکثری و مصرف در حد کفاف از مبانی اقتصادی و شعارهای اسلام است که باید در جامعه تبیین شود اما شرط دستیابی به تولید حداکثری فراهم شدن بستر مناسب برای تولیدکننده است.

شعبانی تصریح کرد: از دیگر موانعی که بر سر راه تولید قرار دارد باید به مقررات خلق‌الساعه‌ای اشاره کرد که زمینه ساز متورم ساختن قوانین در بحث اقتصاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد انقلاب اقتصادی در کشور باید تبدیل به یک گفتمان و خواسته عمومی شود، اظهار داشت: اینکه فردی صرفا مدیر باشد، دلیل بر این نیست که بتواند در مسائل اقتصادی صاحب نظر باشد، چراکه فعالیت در این عرصه نیازمند تحصیلات مرتبط و آشنایی با واقعیت‌ها است.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول