اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امدادرسانی هلال احمر یزد به 1167 حادثه دیده از ابتدای امسال تاکنون

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امدادرسانی نیروهای هلال احمر استان به 1167 حادثه دیده از ابتدای طرح نوروزی تا کنون خبر داد.

امدادرسانی هلال احمر یزد به 1167 حادثه دیده از ابتدای امسال تاکنون

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکترمحسن حرازی زاده یزدی با اشاره به اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در یزد تا هشت فروردین ۱۴۰۰ اظهار کرد: این طرح از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تاکنون ۱۳ مورد حادثه از طریق مرکز هماهنگی و کنترل عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر ثبت و جهت انجام عملیات امدادی به پایگاه های امدادونجات ارجاع شده است.

وی افزود: مأموریت‌های این مدت پنج مورد حادثه جاده‌ای، یک مورد حادثه شهری، سه مورد خدمات حضوری ، یک مورد آتش سوزی جنگل و مرتع، یک مورد حادثه کوهستان، یک مورد صنعتی و کارگاهی، یک مورد طوفان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال احمر گزارش شده است.

مدیرعامل جعیت هلال احمر استان یزد با بیان این‌که در این مأموریت‌‌ها به ۱۱۶۷ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۳۷ نفر در حوادث جاده‌ای، یک نفر حوادث شهری، ۲۰ نفر در حوادث آتش سوزی جنگل و مرتع ، پنج نفر در خدمات حضوری ، یک نفر در خدمات صنعتی و کارگاهی ، ۱۱۰۰ نفر در خدمات حادثه طوفان ، ۳ نفر در حوادث کوهستان از خدمات امداد و نجات هلال احمر بهره‌مند شده اند.

دکتر حرازی زاده  با بیان این‌که در این مدت دو نفر توسط نیروهای امدادی نجات یافته اند، گفت: همچنین دو مورد عملیات فنی رها سازی در حوادث ترافیکی انجام شده است.

وی با بیان این‌که ۶۴ نیروی عملیاتی در قالب ۱۷ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته اند، افزود: همچنین ۸ دستگاه آمبولانس در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد همزمان با سراسر کشور از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت ، عنوان کرد : شهرستان های بافق، اردکان ،بهاباد و تفت بیشترین وقوع حوادث طی این مدت را داشته اند.

وی بیان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۰، ۱۲ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای و ۲۵ خودرو امدادی در سراسر استان به صورت آماده باش آماده خدمت رسانی به مردم می باشند.

پیش از این مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همزمان با ایام نوروز از پایگاه های امدادی شهرستان های خاتم ، میبد ، اردکان و تیم واکنش سریع استان و مسئول دفتر نماینئده ولی فقیه و معاون امداد و نجات هلال احمر استان از پایگاه های امداد و نجات جاده ای تفت ، ابرکوه ، مهریز و بافق بازدید داشته اند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول