اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انجام بیش از ۳۵۰ مورد واکسیناسیون هاری در مشهد از ابتدای سال جاری

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فعالیت واحدهای درمان و پیشگیری هاری در سطح تحت پوشش این دانشگاه گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون برای بیش از ۳۵۰ مورد حیوان گزیدگی اقدامات درمانی و واکسیناسیون هاری انجام شده است.

انجام  بیش از ۳۵۰ مورد واکسیناسیون هاری در مشهد از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: بیماری هاری غیرقابل درمان است و تمام تلاش سیستم کشور بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و انجام اقدامات سریع پروفیلاکسی در صورت گزش حیوان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فعالیت واحدهای درمان و پیشگیری هاری در سطح زیر پوشش این دانشگاه گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون برای بیش از ۳۵۰ مورد حیوان گزیدگی اقدامات درمانی و واکسیناسیون هاری انجام شده است.

وی با اشاره به ایام تعطیلات نوروز و حضور مردم در طبیعت و محیط‌های خارج از شهر و امکان مواجهه با حیوانات، بر پرهیز  از نزدیک شدن و تحریک حیوانات تاکید کرد تا مورد گزش قرار نگیرند.

صادقی در ادامه افزود: در عین حال شهروندان درصورت گزش توسط پستاندارانی مانند سگ،گربه، روباه، شغال و گرگ محل گزش را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب و صابون شست‌وشو داده و بلافاصله به مراکز درمان هاری جهت تزریق واکسن و سرم هاری اقدام کنند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه، لیست مراکز ارائه دهنده خدمات درمان و پیشگیری هاری در شهر مشهد در ایام نوروز را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱‏-مرکز بهداشت شماره یک شهرستان مشهد ( بین وکیل آباد ۶۶ و۶۸)

۲‏- مرکز بهداشت شماره دو شهرستان مشهد ( پنجراه ، جنب پارک وحدت)

۳‏- مرکز خدمات جامع سلامت احمدی ( چهاراه ابوطالب)

۴‏- مرکز خدمات جامع سلامت ملک آباد ( کیلومتر ۴۵ جاده مشهد‏-تهران‏- پلیس راه باغچه)

گفتنی است؛ پیش از این نیز محمد صفری کارشناس بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز بهداشت خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفته بود: ۹۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در استان مربوط به سگ‌هایی است که صاحب دارند، همچنین، حدود ۲۲ درصد این حیوان گزیدگی‌ها برای نوجوانان رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول