اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تلاش مضاعف در استان برای تحقق شعار سال

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: قوای سه‌گانه برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بیشترین مسؤولیت را داشته و انتظار می‌رود برای رفع موانع و مشکلات و پشتیبانی از تولید، موثر و ملموس‌تر اقدام‌ کنند تا تاثیر این مهم در زندگی مردم نیز دیده شود.

تلاش مضاعف در استان برای تحقق شعار سال

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری‌های رهبری درباره شعار سال در مباحث اقتصادی بار مسؤولیت همه دستگاه‌ها به ویژه خانواده بزرگ وزارت صمت به عنوان نخستین مخاطب از منظر مردم را در راستای تحقق مطالبه پشتیبانی و مانع زدایی بخش تولید سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌‎ریزی سالانه وزارت صنعت برای تحقق شعار سال تصریح کرد: در گستره استانی نیز این موضوع مورد نظر بوده و اقدامات لازم در راستای تحقق شعار سال انجام می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه شعار امسال در واقع ادامه شعار سال گذشته است، اضافه کرد: در سال‌های گذشته عمده مسؤولیت، تحقق شعار سال از جمله افزایش تولید، برعهده بخش خصوصی بود و در شعار امسال، عمده مسؤولیت بر عهده بخش دولتی و حاکمیتی است که باید در این باره تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با اشاره به انتظارات از قوای سه‌گانه برای تحقق شعار سال افزود: با توجه به تجربه‌ای که بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در تحقق شعار جهش تولید داشتند، قطعا وجود این تجربیات موثر بوده و سبب می‌شود که برای تحقق شعار امسال، متفاوت‌تر عمل کرد.

فغفوری با اشاره به نقش تولید در جلوگیری از تورم و اشتغالزایی بیان کرد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که رغبت مردم برای وارد کردن سرمایه‌شان به بخش تولید، بیش از سایر بخش‌ها باشد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان افزود: در همین راستا امیدواریم قوای سه‌گانه برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» بیشترین مسؤولیت را داشته و انتظار می‌رود برای رفع موانع و مشکلات و پشتیبانی از تولید، موثر و ملموس‌تر اقدام‌ کنند تا تاثیر این مهم در زندگی مردم نیز دیده شود.

فغفوری از انجام اقدامات برای احصای موانع و مشکلات بر سر راه تولید خبر داد و گفت: در تلاش هستیم  در همه بخش‌هایی که ارتباط با تولید دارد، توجه بیشتری به این امر شده تا هزینه احداث واحدهای تولیدی برای سرمایه‌گذار کاهش یابد.

وی به انتظارات از شبکه بانکی نیز اشاره کرد و گفت: در شبکه بانکی نیز باید بانک‌ها مکلف به مشارکت اجرای طرح‌های صنعتی باشند و در هرگونه افزایش قیمت‌ها، بانک‌ها باید قرارداد الحاقی تدوین کنند تا فقط سرمایه‌گذار متحمل هزینه نشود.

 فغفوری همچنین بر تعریف ساز و کار مالیاتی در حمایت از تولید نیز تأکید کرد و گفت: ۲۵ درصد مالیات بر تولید مقدار زیادی است که بر تولید و تداوم آن آسیب وارد می‌کند، درحالی که کاهش این مهم و یا انتقال آن به سایر بخش‌ها سبب جذب علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته نیز در حمایت از تولید اقدامات قابل توجهی در استان صورت گرفته است، گفت: سازمان هم اکنون در چهار حوزه صیانت از واحدهای فعال و حفظ شرایط موجود، تکمیل واحدهای تولیدی نیمه تمام، احیای واحدهای تولیدی تعطیل و کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول