اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمبود فضا برای ورزش باستانی و زورخانه‌ای در اصفهان

باستانی‌کار اصفهانی از کمبود فضا برای انجام ورزش باستانی و زورخانه‌ای در اصفهان گله‌مند است.

کمبود فضا برای ورزش باستانی و زورخانه‌ای در اصفهان

سید‌رضا اخروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون تأثیرات کرونا بر ورزش باستانی اظهار داشت: کرونا در تمام برنامه‌ها خلل ایجاد کرد، در ابتدا تمام زورخانه‌ها تعطیل شد؛ در این مدت طرح هر خانه یک زورخانه را در سطح استان ایجاد کردیم؛ ورزش باستانی به فضای زیادی نیاز ندارد و همه‌جا می‌توان این ورزش را انجام داد.

 رئیس هیأت ورزش باستانی و زورخانه‌ای استان اصفهان در خصوص برنامه‌های اجرا شده در سال  گذشته بیان داشت: برگزاری کلاس‌‌های آموزشی به صورت مجازی بود، برگزاری کلاس‌های مجازی برای ارتقای مربیان و دیگری مسابقاتی که آن‌ هم مجازی برگزار شد، فیلم ارسالی از ورزشکاران به فدراسیون ارسال می‌شد و اعلام نتایج از سمت فدراسیون صورت می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: در مجموع تمام تلاشمان را کردیم تا این اوضاع و مشکلات را مدیریت کنیم تا ورزش کمترین آسیب را ببیند؛ در حال حاضر زورخانه‌ها طبق شرایط خاص و با رعایت پروتکل‌ها و سانس‌های محدود بازگشایی شده است.

اخروی تصریح کرد: کرونا تمام برنامه‌هایی که سال‌های گذشته انجام می‌شد را لغو کرد و در این‌ بازه زمانی اقدامی صورت نگرفت؛ هم از لحاظ روحی روانی و هم جسمی روی ورزشکاران اثر مخربی گذاشت، سعی شد تا جایی که امکان دارد جلوی این تخریب گرفته شود.

کمبود فضای لازم‌ برای ورزش باستانی و زورخانه‌ای در اصفهان

محمدحسین محمدصادقی، ورزشکار باستانی‌کار اصفهانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در خصوص تأثیرات کرونا بر تمرینات ورزش باستانی اظهار داشت: کرونا باعث تعطیلی باشگاه‌ها شد و این تاخیری که در تمرینات به وجود آمد باعث افت بدنی ورزشکاران شد و سطح آمادگی نسبت به قبل پایین آمد؛ برای جلوگیری از تشدید این اوضاع تمرینات را در پارک از سر گرفتیم.

باستانی‌کار اصفهانی در ادامه افزود: مشکلی که با آن مواجه هستیم کمبود زورخانه است؛سانس‌های محدود و با شرایط سخت در اختیار جوان‌ترها قرار می‌گیرد که این مشکل قبل از کرونا هم وجود داشت؛ قهرمان‌ها برای تمرین با کمبود مکان مناسب برای این ورزش رو به رو هستند.

وی تشریح کرد: با عدم مدیریت در باشگاه ورزشی روبه رو هستیم؛ سبک‌های مختلف این ورزش به فضا و زمان جدا نیاز دارند؛ هنگام تمرین تخصصی میل‌گیری و سنگ ورزشکاران باهم تداخل دارند و هر ۲ به گود نیاز دارند.

محمدصادقی بیان داشت: امیدوارم مکانی در نظر گرفته شود که فقط در اختیار جوان‌ها و قهرمانان قرار گیرد؛ اخیراً استقبال خوبی از این ورزش صورت گرفته است ولی هیچ سانس آموزشی در استان اصفهان نداریم و این برای پایتخت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای مشکل بزرگی است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول