اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

ماجرای عدم احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام فارغ‌التحصیلان دانشسراها

مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، در اطلاعیه‌ای بر عدم احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام فارغ‌التحصیلان دانشسراها تأکید کرد.

ماجرای عدم احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام فارغ‌التحصیلان دانشسراها

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و امور اداری آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس درخواست تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشسراها در مورد عدم احتساب فاصله فراغت از تحصیل تا استخدام از وزیر آموزش‌ و پرورش، بر اساس مفاد نامه شماره 170061.810 به تاریخ 8 دی 99 دفتر حقوقی، املاک و حمایت قضایی در خصوص احتساب ایام بلاتکلیفی دانشسراها و مطابق رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 825 به تاریخ اول مهر99، دانش آموزان دانشسراها از ابتدای تحصیل به استخدام آزمایشی پذیرفته ‌نشده‌اند و آموزش‌ و پرورش نیز تکلیفی در خصوص استخدام آنان پس از فراغت از تحصیل نداشته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: احتساب فاصله زمانی بین فارغ‌التحصیلی تا زمان استخدام این قبیل افراد، فاقد مبنای قانونی است؛ در ضمن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 153 به تاریخ 12 خرداد 87 صرفاً در خصوص احتساب فاصله خدمتی متعهدین خدمت از زمان فارغ‌التحصیلی تا زمان اشتغال صادر شده و به لحاظ اهمیت موضوع رأی مذکور طی بخشنامه شماره 212720 به تاریخ 20 دی 94 با امضای وزیر  (وقت) ابلاغ شده و دربند 2 بخشنامه مذکور، احتساب ایام بلاتکلیفی را مشمول دانش‌آموزان دانشسراها ندانسته‌اند.

در پایان اطلاعیه این مرکز تأکید کرد: با عنایت به‌مراتب فوق و با توجه به‌صراحت بند 2 بخشنامه شماره 212720 به تاریخ 20 دی 94 وزارتی احتساب ایام بلاتکلیفی، مشمول دانش آموزان دانشسراها نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول