اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار زنجانی زیر پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان گفت: در استان زنجان ۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار با ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار  زنجانی زیر پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفتند

عباس با‌بایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف کنترل اپیدمی کرونا از آبان‌ماه سال گذشته آغاز شده است. 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان با بیان اینکه هدف اولیه این طرح کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر و کاهش۵۰ درصدی آمار بستری‌شدگان است، عنوان کرد: با اجرای این طرح میزان مرگ و میر و بستری در حدود ۸۰ درصد کاهش یافت. 

وی با اشاره به اجرای شهید سلیمانی'>طرح شهید سلیمانی در استان زنجان همزمان با سراسر کشور گفت: در استان زنجان ۸۴۵ هزار و ۴۹ خانوار با ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار دارند. 

بابایی از راه‌اندازی ۵۷ پایگاه سلامت از طرف دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان خبر داد و افزود: ۱۰۳ پزشک، ۴۵۳ پرستار، ۷۵۸ بهورز و یک هزار و ۴۵۵ نفر بسیج در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی به کار گرفته شد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان خاطر نشان کرد: تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی ۱۱۹ هزار و ۴۴۳ مورد تست گرفته شده است. 

وی با بیان اینکه با رهگیری در قالب تیم‌های مراقبت افراد با تست مثبت به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند، عنوان کرد: در صورت امکان این افراد در قرنطینه خانگی می‌مانند و یا در صورت نیاز به مرکز نقاهتگاه هتل سپهر ارجاع و خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند. 

بابایی با اشاره به اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۲ هزار و ۱۲۳ نفر به مراکز اقامتی قرنطینه‌ای معرفی شده‌اند، بیان کرد: از ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیز خدمات حمایتی و بهداشتی انجام گرفته و ۱۹ هزار و ۱۵۰ از خدمات حمایتی معیشتی بهره‌مند شدند. 

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان از ارجاع یک هزار و ۱۹۶ نفر به بیمارستان‌ها در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی در زنجان خبر داد و گفت:  افراد معرفی شده به قرنطینه خانگی نیز  ۸ هزار و ۹۱ نفر بوده است. 

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۷۹ نفر افراد سالمندی که دارای بیماری زمینه‌ای نیز در قالب این طرح مورد حمایت قرار گرفتند. 

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول