اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تشدید گشت‌های ویژه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی قزوین در ایام نوروز

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از از تشدید گشت‌های ویژه یگان حفاظت و تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

تشدید گشت‌های ویژه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی قزوین در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از انجام تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی هچون تخریب آثار، حفاری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده آثار تاریخی و غیره، گشت‌های نظارتی ویژه یگان حفاظت اداره کل همه روزه و ۲۴ ساعته در ایام نوروز در حال انجام است و از تاریخ اول تا پنجم فروردین بیش از۵۰ مورد بازدید و سرکشی از بناها و آثار ثبتی استان انجام شده است.

خزائلی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه مبارزه با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی در این ایام خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر بازدیدهای پرسنل یگان حفاظت، از تاریخ اول فروردین کارگروه ویژه‌ای متشکل از معاون و کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی، مسئول حراست اداره کل و پرسنل یگان حفاظت در قالب چند تیم نظارتی برای کنترل و جلوگیری از تخلفات باغستان سنتی، مجموعه بازار و بافت تاریخی قزوین تشکیل شده که به صورت همه روزه و مستمر از این نقاط بازدید می‌کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: در ایام نوروز با توجه به افزایش تردد در محدوده بافت تاریخی و پیرامون آثار از هم‌استانی ها و گردشگران عزیز درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به مرکز فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به شماره تماس ۰۲۸۳۳۲۳۶۹۶۶ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول