اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کاهش صید در دریای مازندران از 42 به 26 درصد رسید

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران گفت: در فصل صید ماهی‌های استخوانی یعنی ۲۰ مهر تا پایان اسفند ماه سال گذشته حدود ۲هزار و ۲۵۴ تن ماهی از دریای مازندران صید شده که این میزان نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش صید در دریای مازندران از 42 به 26 درصد رسید

قاسم کریم‌زاده امروز درباره آخرین وضعیت صید ماهی‌های استخوانی در دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از ابتدای فصل صید ماهی‌های استخوانی یعنی ۲۰ مهر تا پایان اسفند ماه سال گذشته حدود ۲هزار و ۲۵۴ تن ماهی از دریای مازندران صید شده که این میزان نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: سرانه صید هر تعاونی پره نیز در استان مازندران در حد ۴۳ تن است که این آمار نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات مازندران بیان کرد: ترکیب گونه‌ای ماهی‌های صید شده شامل ۷۰ درصد ماهی سفید، ۱۵ درصد کفال و ۱۵ درصد ماهی کپور بوده است.

کریم‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر علت کاهش صید در دریای مازندران، اضافه کرد: دلیل بارز کم‌رونقی در تورهای صیادان، کاهش دمای آب دریای خزر بوده که در حال حاضر دمای آب دریا میانگین ۱۰ درجه است درحالی‌که سال گذشته بالای ۱۲ درجه بوده و موجب شده ماهی در اعماق قرار گرفته و به سمت ساحل کوچ نکند.

وی در پایان در ارتباط با اینکه پایان زمان صید ۱۵ فروردین ماه اعلام شده و اینکه احتمال تمدید زمان صید باتوجه به وضعیت صیادان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در ارتباط با زمان صید طبق آیین‌نامه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران است که زمان پایان صید ۱۵ فروردین اعلام شده و در ارتباط با تمدید زمان پایان صید تصمیم‌گیری خواهند کرد ولی در حال حاضر برای تمدید صید هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول