اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

٩٠درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه کرونا غربالگری شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ٩٠درصد جمعیت ۵ میلیون نفری تحت پوشش دانشگاه در زمینه کرونا غربالگری شدند.

٩٠درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه کرونا غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر مهدی قلیان گفت: امسال علاوه بر تداوم فعالیت‌های سال قبل توسط مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و مراکز منتخب کرونا، سلامت محیط و کار، امور بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، سلامت خانواده و غیره کار بازرسی ویژه و رصد و رهگیری بیماران در حال انجام است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: امسال برخلاف سال گذشته راه مشهد باز است و تا پایان دور نخست سفرهای نوروزی بیش از ۲ میلیون زائر داخلی و خارجی وارد این شهر شدند و به‌واقع مدیریت و کنترل آنان در حوزه سلامت حتی در شرایط عادی کار آسانی نیست و سختی این کار در شرایط بحرانی کرونایی به‌مراتب بیشتر است.

وی بابیان اینکه امسال به‌جز وظایفی که به‌طورمعمول  همه‌ساله در ایام نوروز بر عهده‌مان بود، کار تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف را هم داشتیم، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ، واکسیناسیون به‌‌موقع کادر بهداشت و درمان واجد شرایط و دیگر گروه‌های اولویت‌دار جامعه در این خصوص مانند بیماران خاص و صعب‌العلاج، سرطانی‌ها، سالمندان مستقر در مراکز نگهداری از این گروه، پاکبانان، غسالان و غیره را داشتیم.

دکتر قلیان بابیان اینکه واکسیناسیون شامل تمامی نیروهای کادر بهداشت و درمان می‌شود، اما گروه‌های اولویت‌دار زودتر در نوبت تزریق قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: گرچه نیروهای کادر درمان در اولویت تزریق قرار دارند، اما برنامه‌ریزی مناسب برای تزریق کادر بهداشت هم صورت پذیرفته است؛ سهمیه واکسن کادر درمان به جهت تعداد بالای نیروهایشان و خطرپذیری بیشتری که دارند سه برابر کادر بهداشت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان در ایام نوروز  از جان‌ودل مایه گذاشتند و خدمت به مردم به بودن در کنار خانواده‌شان را در اولویت قراردادند، تصریح کرد: امیدواریم  با تلاش‌ها و ایثارگری‌های انجام‌شده هرچه سریع‌تر شاهد ریشه‌کنی کامل ویروس منحوس کرونا و بازگشت مردم به وضعیت عادی را شاهد باشیم.

دکتر قلیان با ذکر این نکته که نوروز سال گذشته اولین سالی بود که با پاندمی کرونا آغاز شد و با همین پاندمی به پایان رسید، تأکید کرد: در طول ۳۶۶ روز سال ۱۳۹۹ تمامی مدافعان سلامت از جان‌ودل مایه گذاشتند که به همه آنان خدا قوت ویژه عرض نموده و ضمن آرزوی بهبودی برای کلیه مبتلایان ازجمله کادر بهداشت و درمان، برای جان‌باختگان کرونا هم رحمت و مغفرت آرزو نموده و به روح پاک شهدای والامقام مدافع سلامت هم سلام و درود می‌فرستیم.

وی خاطرنشان کرد: گرچه نوروز امسال هم با پاندمی کرونا همراه بود، اما امیدواریم که در پایان امسال شاهد این وضعیت بحرانی نباشیم و وضعیت مطلوب و عادی زندگی بدون ماسک و محدودیت را شاهد باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: سال گذشته بیش از ٩٠درصد جمعیت ۵ میلیون نفری تحت پوشش دانشگاه در زمینه کرونا غربالگری شدند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول