اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شکست عجیب شیمیدر قم در پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال

شیمیدر قم در مسابقه‌ای که سانتر نیجریه‌ای این تیم امتیازآورترین بازیکن میدان بود، نخستین بازی خود از دومین مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال ایران را با شکست غیر منتظره و عجیب برابر اکسون تهران پشت‌سر گذاشت.

شکست عجیب شیمیدر قم در پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دیدار شیمیدر قم و اکسون تهران چهارمین بازی از دور نخست مرحله یک چهارم نهایی پیکارهای لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور بود که در سالن آزادی و در اوج حساسیت به انجام رسید و سرانجام این اکسونی‌ها بودند که شیمیدر را غافلگیر کرده و شکست دادند.

شیمیدر قم به عنوان تیم دوم جدول رده‌بندی گروه دوم مرحله مقدماتی و اکسون تهران به عنوان تیم سوم جدول گروه نخست گام به مرحله پلی‌آف گذاشته‌اند، در حالی که شیمیدر در مرحله نخست پلی‌آف دو بازی متوالی را از خانه بسکتبال خوزستان با نتایج قاطع برد و به این مرحله رسید ولی اکسون پس از سه رقابت نزدیک با شهرداری بندرعباس به این مرحله راه یافت.

مسابقه شیمیدر قم و اکسون تهران از نگاه کارشناسان و علاقمندان به بسکتبال شاید یک بازی ساده برای شاگردان مصطفی هاشمی در شیمیدر محسوب می‌شد اما آنچه که در زمین مسابقه اتفاق افتاد برخلاف انتظارات و پیش‌بینی‌ها بود و اکسون با ارائه یک بازی منسجم در روز اشتباهات مکرر شیمیدری‌ها از سد نماینده قم عبور کرد.

اکسون این بازی را بهتر از شیمیدر قم آغاز کرد و تنها یک بار به شیمیدر اجازه پیش افتادن در نتیجه را داد، اکسونی‌ها در کوراتر نخست این دیدار با حساب 19 بر 13 برابر شیمیدر به برتری رسیدند و در کوارتر دوم با نتیجه 17 بر 16 پیروز شدند تا نیمه نخست را با حساب 36 بر 29 به سود خود خاتمه دهند.

در نیمه دوم و در کوارتر سوم شیمیدر کمی به خود آمد و با حساب 16 بر 15 نتیجه را به نفع خود رقم زد، حتی شاگردان مصطفی هاشمی در کوارتر چهارم و پایانی این دیدار 17 بر 14 پیروز شدند اما چند غفلت عجیب در ثانیه‌های پایانی موجب شد تا شیمیدر که به سختی بازی باخته را به پیروزی تبدیل کرده بود، با دو پرتاب سه امتیازی با نتیجه 65 بر 62 به اکسون واگذار کند.

نکته جالب توجه این مسابقه، پرتاب‌ها سه امتیازی تیم اکسون بود که نزدیک به 50 امتیاز به تنهایی برای این تیم به ارمغان آورد و بازیکنان این تیم هر زمان اقدام به پرتاب سه امتیازی کردند به نتیجه رسیدند اما در تیم شیمیدر اینگونه نبود و شاگردان مصطفی هاشمی در یک روز پر اشتباه گام نخست از دور دوم مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال را به اکسون تهران باختند.

شیمیدر از شروع مسابقه تا 37 ثانیه به پایان بازی از حریف خود عقب بود و در این لحظه پرتاب سه امتیازی مهراد آتشی نماینده قم را از حریف تهرانی خود پیش انداخت اما غفلت شیمیدری‌ها موجب شد تا تیم اکسون از اشتباهات آنها نهایت بهره را برده و بازی را به نفع خود تمام کند، در شرایطی که ایکه دیوگو بازیکن نیجریه‌ای تیم شیمیدر با 23 امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد.

بازی دوم شیمیدر قم و اکسون تهران روز یکشنبه هشتم فروردین ماه از ساعت 18 در سالن بسکتبال آزادی برگزار می‌شود و شیمیدری‌ها برای اینکه همچنان شانس صعود به جمع چهار تیم برتر فصل جاری لیگ برتر را داشته باشند در این بازی محکوم به کسب پیروزی هستند و در این صورت بازی روز سه‌شنبه دهم فروردین تعیین کننده حریف شهرداری گرگان در مسابقه نیمه نهایی خواهد شد.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول