اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتخابات با شکوه یکی از مهمترین راهکارهای اقتدار ایران است

امام جمعه خرم‌دره گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، یکی از مهمترین شرایط رفع تحریم‌ها قوی بودن ایران است و انتخابات با شکوه یکی از مهمترین راهکارهای تحقق این مهم در عرصه بین‌الملل است.

انتخابات با شکوه یکی از مهمترین راهکارهای اقتدار ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسین علی زاهدی پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره ضمن دعوت به تقوای الهی و تبریک سالروز ولادت حضرت ولی‌عصر، امام زمان(عج) و روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، اظهار داشت: خدمات خالصانه سربازان گمنام یکی از مهمترین عوامل موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی و شکست توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فرج به معنای گشایش و رفع موانع است، افزود: چون زمینه برای حضور حجت نبود، امام عصر (عج) در غیبت هستند و روشن است تا این موانع برطرف نشده و زمینه فراهم نشود، ظهور ایشان محقق نخواهد شد. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با بیان اینکه انتظار الفرج یعنی اقدام عملی برای رفع موانع و گشایش برای حضور حضرت در جامعه بشری ادامه داد: با تبیین جایگاه انتظار به عنوان برترین مصداق انتظار، انتظار به معنای خمودی و تنبلی نه تنها مصداق برترین عبادت نیست بلکه عامل تخدیر فکری و اعتقادی بوده و در خدمت تأمین و تضمین خواسته‌های دشمنان دین است.  

وی تصریح کرد: یقیناً انتظار بدون تلاش برای رسیدن به آرمان‌ها در حد ممکن نه می‌توانست عامل پیروزی انقلاب باشد و نه می‌تواند حافظ انقلاب و یاری‌گر آن در رسیدن به اهداف و آرمان‌ها باشد. 

امام جمعه خرم‌دره افزود: مسؤولان و نهادهای فرهنگی به جای ترویج نگاه امیدوارانه به نظریه‌های علوم انسانی غربی، به ترویج فرهنگ انتظار فرهنگ انتظار درست مهدوی به عنوان نجات‌بخش امروز جامعه و مهیاسازی آن برای روز انتظار و فردای انتظار بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه انتظار به معنای درست بهترین پشتوانه برای ارتقای فرهنگ تولید است، تاکید کرد: سخنرانی‌های اول سال رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال توسط ایشان باید به عنوان اصلی‌ترین عامل تعیین اولویت‌های حرکت مردم و مسؤولان باشد. 

زاهدی‌پور با اشاره به نام‌گذاری سال به پشتیبانی و رفع موانع، افزود: اگر چه فرهنگ اهمیت و اصالت در برابر اقتصاد دارد، در عین حال این اقتصاد و تولید است که می‌تواند به عنوان خادم فرهنگ، فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را در جامعه بشری ترویج دهد. 

وی ادامه داد: اعلام سیاست قطعی کشور در ارتباط با بازگشت به برجام از سوی‌ آمریکا، راه را برای هرگونه تکرار تجربه تلخ عجله در تصویب برجام را می‌بندد، تضمین کننده عزت و اقتدار نظام اسلامی نیز به شمار می‌رود، که مهمترین هدف و آرمان انقلاب و نظام اسلامی به شمار می‌رود. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‌اثر شدن تحریم‌ها، تاکید کرد: کسب رتبه بالای جهانی در تولید علم از سویی و خودکفایی علمی در بسیاری از عرصه‌های تولیدی از سوی دیگر و همچنین پیشرفت چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان مؤید بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‌اثر شدن تحریم‌هاست و دولت‌ها باید به فکر پیاده‌سازی عملی چنین محصولات علمی در عرصه اقتصاد و تولید بوده و مبنای حمایت از تولید کنندگان را بر این محور قرار دهند. 

زاهدی پور در ادامه با اشاره به جایگاه انتخابات و مردم‌سالاری دینی، یاد آور شد: مردم باید توجه کنند که زندگی چهار و بلکه هشت ساله آینده آنان بر اساس انتخابات امسال شکل می‌گیرد، بنابراین هم اصل شرکت در انتخابات یک مسؤولیت بزرگ است و هم نوع انتخاب و این همان مردم‌سالاری دینی است که رهبر معظم انقلاب بر مسؤولیت توأم انتخاب کننده و انتخاب شوند در آن تأکید دارند.  

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران حاصل روحیه انقلابی و مبتنی بر تقواست و بر این اساس حفظ انقلاب و دستیابی به آرمان‌های آن به ویژه عدالت و ظلم‌ستیزی، مرهون انتخاب مبتنی بر تقوا و عدالت است. 

امام جمعه خرم‌دره تصریح کرد: اصولاً ما در صورتی می‌توانیم انتظار عدالت‌گستری از دولت را داشته باشیم که دولتی عدالت‌گستر و انقلابی انتخاب کرده باشیم. 

وی با اشاره به شبهه تأیید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان، ادامه داد: توجه کنیم که شورای نگهبان رئیس جمهور را انتخاب نمی‌کند بلکه سوابق و ظرفیت‌های حداقلی کاندیداها را بررسی می‌کند و این مردم هستند که باید با حساسیت و دقت بهترین‌ را انتخاب کنند. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره شناخت احزاب، گروه‌ها و وابستگی‌های سیاسی افراد را یکی از مهمترین معیارها برای شناخت و انتخاب کاندیدای اصلح برشمرد و افزود: رأی به شعارها بدون تحقیق در مورد فرد شعار دهنده و بررسی امکان تحقق یا عدم امکان تحقق شعارها موجب پشیمانی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، یکی از مهمترین شرایط رفع تحریم‌ها قوی بودن ایران است و انتخابات با شکوه یکی از مهمترین راهکارهای قوی کردن ایران در عرصه بین‌المللی است. 

امام جمعه خرم‌دره یاد آور شد: نامگذاری سال 1400 به «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب و نگاه راهبردی دست‌اندرکاران به این مقوله، بهترین و کارآمدترین روش برای بی‌اثر کردن تحریم‌هاست، چرا که تولید بیشتر و با کیفیت‌تر نیاز به ارز خارجی را کاهش می‌دهد و این در حالی است که نیازهای ارزی مهمترین حربه دشمن در ارتباط با تحریم است.

زاهدی پور با اشاره به تأکید رهبری انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: تکیه بر تولید داخلی و به حداقل رساندن نیازمندی‌های خارجی بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مقاومت منطقی و با برنامه مهمترین عامل پیروزی است، افزود: مردم مظلوم و ستمدیده یمن در حالی ائتلاف زر و زور عربستان را به زانو در آورده‌اند که با دستان خالی در این کارزار حضور پیدا کرده‌اند، این در حالی است که ایران امروز مقتدرترین و مستقل‌ترین کشور منطقه به حساب می‌آید. 

خطیب نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به دغدغه‌ها و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب در ارتباط با فضای مجازی، اذعان داشت: منفعت سیاسی برخی‌ جناح‌ها و گروه‌ها در ترویج ولنگاری فرهنگی در فضای مجازی و حقیقی است چرا که ولنگاری فرهنگی به عنوان یک مخدر قوی، مسؤولیت‌پذیری را تحت الشعاع قرار داده و سابقه آن‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.  

 وی تاکید کرد: مسؤولان و متولیان فرهنگی مردمی و دولتی به ویژه جوانان برای رفع دغدغه‌های رهبری انقلاب در ارتباط با فضای مجازی برنامه‌ریزی کنند.

زاهدی پور با انتقاد از قانون تقلیدی تغییر ساعت و دفاع از طرح تثبیت ساعت، گفت: قانون تغییر ساعت یک قانون غیر منطقی بود که لغو آن در مجلس قابل تقدیر است که در عین حال نباید مبانی تقلیدی در تثبیت ساعت مد نظر قرار گیرد. 

وی ادامه داد: همچنانکه قانون تقلیدی کنترل جمعیت اشتباه بود و خسارات جبران‌ناپذیری را بر پیکره ایران اسلامی وارد کرد.

 انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول