اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

الگوی یک تصویر از نماینده رهبری در خراسان رضوی

عدم انعکاس رسمی تصویر حضور آیت الله علم الهدی در حاشیه شهر مشهد اگرچه از قاب رسانه ملی و رسانه‌های دفتر ایشان نیز پنهان ماند اما در قلب‌ها نشست و نشان داد که نماینده رهبری همچون زعیم زمان و ولی خودش نه دیپلمات است و نه اهل تشریفات و بنابر مسئولیت طلبگی، بی‌تکلف و صادقانه در کنار مردم است و نیت و نیاز به تبلیغ ندارد.

الگوی یک تصویر از نماینده رهبری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی محمودی مهماندوست، مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی طی یادداشتی درباره تصویری که از آیت الله سیداحمد علم الهدی در هنگام بازدید از حاشیه شهر مشهد منتشر شد، نوشت:

تصویری غیر رسمی از بازدید سرزده آیت الله سید احمد علم الهدی از حاشیه شهر مشهد این روزها منتشر شد که سر و صدا و قضاوت‌های زیادی به همراه داشت و جالب اینکه انتشار این عکس، برعکس همیشه از طریق رسانه‌های رسمی و حتی صدا و سیما نبود، بلکه برای نخستین بار در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های غیررسمی منعکس شد و تصویری متفاوت از نماینده رهبر معظم انقلاب در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد را به مخاطب ارائه کرد که پیش از این کمتر دیده شده بود.

این نحوه انتشار تصویر که متفاوت با برخی تصورات و کلیشه‌های القا شده از نماینده رهبری در استان بود را می‌توان مشابه پخش مستند غیررسمی دیدارهای رهبری در صدا و سیما دانست که چند ماه پیش با استقبال بسیار مخاطبان همراه شد.

انعکاس غیررسمی دیدار سرزده و بدون واسطه آیت الله علم الهدی ضمن ستودنی بودن، قابل تکرار و اسوه است و استمرار این چنین اقداماتی در سپهر رسانه‌های ما می‌تواند به ارائه تصویری درست - و نه درشت و گزینشی- از نماینده ولی فقیه در استان بیانجامد، به خصوص اینکه در سال‌های اخیر حضور بی‌واسطه ایشان را حتی در دل حوادثی مانند سیل کلات و زلزله فریمان در میان مردم شاهد بوده‌ایم.

همچنین مقارن با ایام نیمه شعبان امسال در آستانه تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی مومنانه در استان و زیر نظر مستقیم نماینده رهبری هستیم و کیست که نداند انبوه خدمات، مجاهدت‌ها و کمک‌های معیشتی به محرومان و مستضعفان در این یک سال اخیر را که بی‌شمار و فراتر از حد حساب و تصور بوده است.

از سوی دیگر همه مخاطبان گواهند خطبه‌های فصیح امام جمعه مشهد(که حتی در دوران کرونا هم بدون وقفه در بستر مجازی تداوم یافت)بر دغدغه و درد دل همیشگی آیت الله علم الهدی نسبت به محرومان و مستضعفان و به طور خاص حاشیه شهر مشهد که باعث حضور و فرماندهی شخص ایشان در ستاد ویژه‌ای به همین عنوان برای رفع مسائل و مشکلات حاشیه نشینان مشهد در چند سال اخیر شد و چه‌بسا اقدامات بابرکت و خیرخواهی جمعی که با محوریت امام جمعه و با لبیک دیگر مسئولان در این مناطق به وقوع پیوست و امواج نیک آن همچنان جاریست.

بدون تردید انتظار تحقق و پیگیری عملی گفته‌های صریح بیان شده در تریبون نماز جمعه که جایگاه طرح مطالبات همه مردم و هدایت فکری و معنوی جامعه اسلامی است، توسط هیچ شخصی بهتر از خود امام جمعه، ممکن نیست خاصه اینکه امام جمعه به تعبیر امام راحل(ره) روح شهر است و نقش پدر معنوی جامعه را عهده‌دار است.

عدم انعکاس رسمی تصویر حضور آیت الله علم الهدی در حاشیه شهر مشهد اگرچه از قاب رسانه ملی و رسانه‌های دفتر ایشان نیز پنهان ماند اما در قلب‌ها نشست و نشان داد که نماینده رهبری همچون زعیم زمان و ولی خودش نه دیپلمات است و نه اهل تشریفات و بنا بر مسئولیت طلبگی، بی‌تکلف و صادقانه در کنار مردم است و نیت و نیاز به تبلیغ ندارد.

در این راستا به نظر می‌رسد رویکرد رسانه مدار و توجه به مطبوعات و اصحاب رسانه و نظرات اهل قلم مجرب در جبهه انقلاب با هر گرایشی بیش از رسانه‌داری و توجه به چند رسانه خاص می‌تواند به ارائه تصویر حقیقی و مبتنی بر سیره عملی نماینده رهبری در استان موثر و مثمر ثمر باشد و تخریب‌های مغرضان مریض و معاندان را در ترور شخصیتی آیت الله علم الهدی خنثی سازد. تخریب‌هایی که با عملیات روانی و تقطیع و برجسته‌سازی برخی جملات ایشان بارها و بارها تکرار و نخ نما شده و نشان می‌دهد که افزون بر خواب شوم خراشیدن چهره عالمی عامل و عدالتخواه دشمنان درصدد خدشه در چهره پایتخت معنوی ایران و مرکز فرهنگی جهان اسلام مشهدالرضا هستند.

نکته حائز اهمیت دیگر درباره این دیدار مولفه اصلی آن یعنی «سرزده» بودن و بی‌خبری مسئولان است از حضور بدون واسطه شخص آیت الله علم الهدی در میان مردم که بی‌پرده واقعیت میانه میدان جامعه را عیان کرد و ممکن است بعضاً این واقعیت کف میدان متفاوت با قرائت رسمی و گزارش‌های مدیران بوده باشد که مغتنم و ارزشمند است.

علاوه بر این حضور سرزده نماینده رهبری در منطقه کم برخوردار حاشیه شهر مشهد و رسیدگی به محرومان و عیدی دادن به نیازمندان باعث تألیف هر چه بیشتر قلوب آنان و دلجویی از حاشیه‌نشینان و تحکیم رابطه امت و امام در نظام اسلامی و تقویت همبستگی مردم می‌شود و می‌بایست الگوی همه مسئولان به خصوص در پایتخت معنوی ایران اسلامی باشد.

بدون تردید انجام و استمرار اینگونه دیدارهای سرزده از سوی سایر مسئولان نیز به تبع نماینده ولی فقیه به طور غیرتبلیغاتی و غیرتشریفاتی، ضروری بوده و فرجام و نتایج آن نیز لازم است به صورت محسوس و هرچه سریعتر به عموم اعلام شود تا همگان شاهد و مشعوف از برکات تحول و تعالی در خطه خورشید باشند؛ ان‌شاءالله.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول