اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام است

رییس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات موجب تحکیم نظام می شود، گفت: باید زمینه برگزاری یک رقابت سالم، سازنده و قانونی را در استان فراهم آوریم.

مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در نشست با بخشداران استان با اشاره به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: در حالی به استقبال انتخابات ۱۴۰۰ می رویم که کشور به دلیل تحریم های ظالمانه و چالش های کرونا با شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مواجه است.
وی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، مهم‌ترین رخداد کشور در سال ۱۴۰۰ به شمار می‌رود که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است. 
حبیبی با بیان اینکه مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام است، افزود: برگزاری انتخابات سالم، قانون مند، بدون شائبه و در مسیر جریان اصلی خود مساله ای بسیار مهم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه ۶۷۹ روستای استان قزوین واجد شرایط برگزاری انتخابات شورای روستایی هستند، تصریح کرد: وظیفه بخشداران فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور حداکثری داوطلبان در شوراهای شهر و روستا و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.
حبیبی با بیان اینکه روستاهای دارای ۲۰ خانوار و ۱۰۰ نفر جمعیت واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند،تاکید کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند و زودتر گواهی فقدان سوء پیشینه را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات شورای روستایی باید در تمام روستاها برگزار شود،افزود:باید دور همی های عید را به  دور همی های انتخابات تبدیل کنیم و زمینه مشارکت حداکثر داوطلبان در شوراهای روستایی فراهم شود.
حبیبی افزود: اگر چه بسترسازی برای تحقق مشارکت حداکثری از وظایف دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود اما این مهم تنها بر عهده مجریان انتخابات نیست و عوامل متعددی در این رابطه اثر گذار هستند.
رییس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: در همین راستا باید از ظرفیت معتمدان محلی، ائمه جمعه، فعالان سیاسی و گروه های دیگر بهره‌ گرفت تا بتوان زمینه برگزاری یک انتخابات با شکوه و حداکثری را فراهم کرد.
وی خاطر نشان کرد: مردم در تمام عرصه‌های انقلاب حضوری چشم‌گیر و گسترده داشته و دارند و در این انتخابات نیز حماسه‌ای دیگر از حضور خود در تاریخ ثبت می‌کنند.
 
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول