اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ایده تیم جوان بجنوردی که به کمک کلاس‌های مجازی آمد

یکی از چالش‌های این روزهای کشور، موضوع فضای مجازی، تولید زیرساخت و نرم‌افزارهای بومی در این حوزه است، در این راستا جواد محمدی یکی از اعضای تیم وانیارکلود، نرم‌افزاری بومی را به همین نام، طراحی و به مرحله اجرا رسانده که توانسته در جهت رفع دغدغه‌های کلاس مجازی راهگشا باشد.

ایده تیم جوان بجنوردی که به کمک کلاس‌های مجازی آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، خیاط ماهر این روزهای عصر فنّاوری، چشمان جوانان زیادی را به صفحات شبکه‌های مجازی دوخته است.

با توجه به‌تمامی مشکلاتی که در مسیر آموزش مجازی وجود دارد نشاندن دانش‌آموزان و دانشجویان و حتی شاید معلمان و اساتید پای آموزش مجازی کاری دشوار به نظر می‌رسد.

خیلی‌های معتقدند زیرساخت مناسب برای فنّاوری مجازی در کشور موجود نیست و به همین دلیل باید از مشابه خارجی آن استفاده کنیم اما چنین استدلالی از قشر فرهیخته و دانشمند جامعه بعید است چون تا زمانی که ما وابسته به نرم‌افزارهای خارجی هستیم صرفاً یک مصرف‌کننده هستیم و اگر قدمی در تولید کالا و امکانات داخلی برنداریم از مصرف‌کننده بودن به استقلال نخواهیم رسید.

پس به نظر می‌رسد که برای پیشرفت در این زمینه باید به جوانان نخبه و مخترع کشور اعتماد کرده و به طرح‌های آن‌ها توجه کنیم.

یکی از این افراد که برنامه‌نویسان خلاقی در این حوزه هستند که در خصوص آموزش مجازی نرم‌افزاری به ارمغان آورده که تا حد زیادی مشکل آموزش را حل خواهد کرد.

جواد محمدی از اعضای تیم وانیارکلود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: من در دانشگاه دارالفنون بجنورد تحصیل کردم و در حال حاضر درزمینه‌ی برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنم. 

وی گفت: سال ۹۲ نیز مقام دوم کشوری مسابقات ملی مهارت را کسب کرده و از سال ۹۴  به عرصه استارتاپ‌ها وارد شدم.

این برنامه‌نویس بجنوردی افزود: سال ۹۴ با ورود به استارتاپ «دیده‌شو» و «ارزونه» و در سال ۹۶ استارتاپ «میلانو» کار خودم را شروع کردم، اما به دلیل مشکلات تیم‌سازی و شروط غیرقابل انجام استارتاپ‌ها، کار تعطیل شد و یک پروژه نیز به نام «سانیار» در موضوع آموزش مجازی شروع شد که به سرانجام نرسید.

 

 

محمدی با اشاره به موضوع مشکل آموزش مجازی دانشگاه‌ها  تصریح کرد: ایده‌ای این طرح قبل از شیوع بیماری کرونا به ذهنم رسید و در دوران کرونا عملی کردم و پروژه‌ای به نام «وانیارکلود» که یکی از چالش‌های کلان در موضوع سایت‌های آموزشی را حل می‌کند شروع کردم.

وی اضافه کرد: اگر کسی بخواهد سایت آموزشی ایجاد کند نیاز به تخصص و مهارت برنامه‌نویسی دارد اما با این پروژه کاربر می‌تواند در کمتر از ۱٠ دقیقه یک سایت آموزشی برای خود ایجاد کند و یکی از کارهایی که این پروژه انجام داده هزینه‌ها را برای مردم و مؤسسات کم کرده است.

محمدی درزمینهٔ تفاوت کار خود با دیگران خاطرنشان کرد: سایت سازها فقط قابلیت ایجاد سایت دارند اما نرم‌افزار ما علاوه بر ایجاد سایت می‌تواند دوره‌های آنلاین و آفلاین برگزار کند و همچنین قابلیت ارسال فایل و دریافت اطلاعات نیز مقدور است.

وی ضمن اینکه از امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین با تعداد نامحدود در طرح خود یادکرد افزود: مشکل آزمون دادن محصلان نیز در فضای مجازی با این طرح حل‌شده است.

محمدی تصریح کرد: پروژه مذکور به‌گونه‌ای طراحی‌شده که اگر به هر دلیلی اینترنت در وسط آزمون دادن قطع شد به‌صورت خودکار آن آزمون ذخیره خواهد شد و هر وقت اینترنت متصل شد می‌تواند آن را ادامه دهد.

این فعال حوزه آی‌تی گفت: اگر در شهر و یا روستایی مشکل اینترنت وجود داشته باشید، می‌توان با استفاده از قابلیت آزمون گیری آفلاین، امتحان در زمان مقرر برگزار شود و بعد از اتصال به اینترنت پاسخ‌ها را که به‌صورت رمز شده درگوشی ذخیره می‌شوند را به سرور مدرسه یا دانشگاه ارسال کرد.

وی تأکید کرد: در برخی از ادارات، از مشابه خارجی نرم‌افزار استفاده می‌شود اما وانیار کلود فارغ از بحث امنیت آن، در کیفیت هم بهتر می‌تواند خدمات را ارائه دهد و انتظار داریم سازمان‌ها برای حمایت از ما، در برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌ها، از این نرم‌افزار استفاده کنند.

محمدی در پایان ضمن اشاره به حمایت پارک علم و فناوری بجنورد گفت: وانیار کلود به‌تازگی به‌صورت یک شرکت دانش‌بنیان ثبت‌شده و من معتقدم مردم نباید درگیر موضوعات سخت‌افزاری و هزینه‌های اضافی شوند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول