اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شبستر چطور به سطح اول تکواندو آذربایجان‌شرقی بازگشت

تکواندوکار استان از نحوه بازگشت شبستر به سطح اول استان آذربایجان‌شرقی سخن گفت.

شبستر چطور به سطح اول تکواندو آذربایجان‌شرقی بازگشت

صابر حسین‌زاده از مربیان تکواندو آذربایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دیماه سال ۹۴ فعالیتم را در شهرستان شبستر با سه نفر شروع کردم. حدود ۶،۷ ماه اول به هشت نفر رسیدیم و با آن هشت نفر ادامه دادیم. با کمک و تشویق ریاست اداره ورزش و جوانان شهرستان جناب آقای دهقان و رئیس و هیات تکواندو شبستر ‌ آقای کریمی‌پور با همه این سختی‌ها مبارزه و تلاش کردیم تا تکواندو شهرستان را جانی دوباره دهیم.

‌وی گفت: بعد از یکسال فعالیت  بر تعداد هنرجویان افزوده شد حدود ۸ نفر مجوز حضور در مسابقات استانی و... را داشتند، راهی این مسابقات کردیم که در سطح قهرمانی استان از این هشت نفر صاحب مقام اول تا سوم شدند.

‌صابر حسین‌زاده گفت: با تبلیغات گسترده در سطح شهرستان و حومه توانستیم روز بروز بر تعداد تکواندوکاران شبستر اضافه کنیم. همانطور که می‌دانید در تکواندو برای حضور در مسابقات استانی و کشوری، در رده خردسالان نیاز به اخذ کمربند قرمز و برای نونهالان ونوجوانان به بالا باید کمربند مشکی داشته باشند تا در این مسابقات حضور یابند .بعد از دوسال فعالیت بالاخره پنجاه درصد هنرجوها کمربند قانونی برای مسابقات را دریافت کردند  و در سال ۹۷ و 98 شاهد مقام‌های متعدد استانی و همچنین در لیگ برتر استانی حضور یافتیم.

‌وی افزود: شیوع ویروس کرونا در تمامی رشته‌ها تاثیر منفی داشت و برای ما که در مسیر پیشرفت قرار داشتیم، هم تاثیرگذار بود اما در تلاش هستیم بیشتر در فضای مجازی و مسابقات آنلاین حضور فعالی داشته و در همین مدت هم نشان دادیم که تکواندو در شهر شبستر تعطیل نیست.

‌این مربی تکواندو گفت: شبستر در سال‌های پیش رو حرفی برای گفتن خواهد داشت ده‌ها پتانسیل و استعداد خوبی در این شهرستان شناسایی کردیم و با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت با حمایت‌های لازم به این نونهالان ونوجوانان آینده‌دار شاهد افتخار‌آفرینی این عزیزان باشیم .در اینجا از خیرین ورزشی شهرستان شبستر و مسوولین ‌شهرستان شبستر و در راس آنها نماینده‌ این شهر در مجلس شورای اسلامی خواهشمندم که حامی رشته زیبای رزمی و المپیکی تکواندو باشند تا استعدادهای تکواندو شهرمان در آینده در میادین مختلف بدرخشند.

‌وی گفت: امسال سه چهار ماه اول بصورت آنلاین و مجازی تلاش کردیم بچه ها از تکواندو دور نمانند و پنج شش ماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرینات رو برگزار کردیم .ضمن اینکه بچه ها در مسابقات مجازی استانی شاهد چندین مقام شدند. قرار بود امسال به لیگ‌های کشوری تیم بدهیم در یکی از رده‌های خردسالان یا نونهالان که متاسفانه بخاطر کرونا میسر نشد.

‌وی داشت: اعتقاد دارم در کنار ورزش باید در بعد فرهنگی هم کارهایی انجام شود باید در کنار فعالیت‌های ورزشی بستری فراهم شود تا شاخص‌های فرهنگی نیز به اندازه و متناسب با شاخص‌های ورزشی رشد کنند. در باشگاه‌ها و شهرهایی که فعالیت می‌کنم بر این شاخص‌ها مصمم هستم و خیلی خوشحال می‌شوم نفراتی که زیر نظر بنده فعالیت می‌کنند هم در ورزش و هم در تحصیلات به درجات عالیه برسند.

‌حسین زاده در خاتمه گفت: جا دارد از  استاد نجبرپور رئیس هیات تکواندو استان آذربایجان‌شرقی نهایت تشکر نمایم که نقش بسزایی در مدعی شدن استان آذربایجان‌شرقی در سطح اول تکواندو کشور داشتند.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول