اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عباسی: دولت تحول‌آفرین و مردمی حلال مشکلات است/ تولید، شاه‌کلید نجات کشور است

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با تبریک اعیاد شعبانیه و عید باستانی نوروز گفت: ما به دنبال دولت تحول‌آفرین، کارآمد و مردمی هستیم باید افرادی وارد صحنه انتخابات شوند که درستکار، پرکار، تازه‌نفس و شاداب باشند تا کشور را به سمت پیشرفت، اقتدار و رفاه مردمی سوق دهند.

عباسی: دولت تحول‌آفرین و مردمی حلال مشکلات است/ تولید، شاه‌کلید نجات کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد عباسی امشب در دیدار و هم‌اندیشی جمعی از فعالان سیاسی و اقتصادی، علما، نخبگان و جوانان استان گلستان که در کانون طه شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: دولت تحول‌آفرین، کارآمد و مردمی حلال مشکلات است در نظام اجرایی هیچ‌کس بدون آزمون و تجربه نباید گمارده شود نظام جایی برای آزمون و خطا نیست آزمون و خطا کردن در نظام مردمی و اجتماعی بسیار خطرناک است و هزینه بسیار سنگینی دارد.  

وی با تاکید بر اینکه مشکل اشتغال جوانان باید مرتفع شود، تصریح کرد: توجه دولت باید به اشتغال جوانان معطوف شود اگر اشتغال جوانان حل شود ازدواج آسان شکل می‌گیرد در حقیقت دولت موظفاست مسائل جوانان را محور اساسی برنامه‌های خود قرار دهد.

* دولت آینده باید دولت انقلابی باشد و مشکلات جوانان را بشناسد

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید طرفدار جوانان باشد، ابراز کرد: دولت آینده باید یک دولت انقلابی باشد و مشکلات جوانان را بشناسد و درصدد رفع مشکلات برآید متاسفانه طی چند ساله اخیر شاهد افزایش پنج الی ۶ برابری قیمت مسکن بودیم و صاحب خانه شدن برای جوانان امروزه تبدیل به یک رویا شده است.

گذشت آن زمانی که تعاونی‌های مسکن با مبلغ ۳ میلیون الی ۵ میلیون تومان صاحب خانه می‌شدند باید اصطلاحات چپ و راست کنار گذاشته شود همانگونه که رهبر کبیر انقلاب (ره) بارها و بارها بر این مسئله تاکید داشتند درحقیقت انتخابات یک نوع نوسازی جامعه است.

عباسی اجرای عدالت را بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: جریان عدالت را فقط در بعد خوراک و اقتصاد نمی‌بینیم بلکه در تمامی ابعاد زندگی اجتماعی عدالت را خواستار هستیم اگر به جامعه غربی نگاه کنیم متوجه می‌شویم بیشترین آمار بیماری‌های روانی و استفاده از قرص‌های روان‌بخش در غرب است یعنی در جایی که بیشترین تکنولوژی را به خود اختصاص داده است.

* مسوولان جوری مذاکره کنند که رفع مزاحمت شود

وی ابراز کرد: کسی که با داشتن بیش از چندین میلیارد تومان در راس کار قرار دارد فقط فرصت می‌کند که طی شبانه‌روز سرمایه‌هایش را بشمارد و وقت رسیدگی به سایر کارها را ندارد چه برسد به اداره کردن کشور در حقیقت این فرد با چنین مشغله‌ای به درد اجرا نمی‌‌خورد.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با تاکید بر اینکه متاسفانه دغدغه برخی از مسوولان اشتغال جوانان نیست، ادامه داد: اینکه در رسانه‌های خارجی اعلام می‌کنند تعداد ۳ هزار الی ۴ هزار نفر از فرزندان مسوولان در خارج از کشور هستند و بخشی از دلارهایشان در کشورهای بیگانه بلوکه شده در اثر نگاه‌های لیبرالیستی فرهنگی و اقتصادی است که در برخی از افراد رسوخ کرده و هنگامی که چنین انسان‌هایی در جامعه حاکم می‌شوند بزرگترین دغدغه‌شان جریان برجام در حوزه اقتصاد نیست بلکه به دنبال راه‌ صاف کن جاده‌ها از ایران به کشورهای غرب هستند تا فرزندانشان با سختی رفت و آمد نکنند این‌ها به فکر اشتغال جوانان نیستند.

عباسی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «مسوولان جوری مذاکره کنند که رفع مزاحمت شود» یعنی آنها مزاحم ما هستند و برای ما دردسر ایجاد می‌کنند و ما باید کاری کنیم که این مزاحمت‌ها برطرف شود که حرف بسیار درستی است به شرطی که مزاحمت‌ها برطرف شود آمریکایی‌ها با ایران کار دارند وگرنه ما با آنها کاری نداریم اگر با هواپیما از ایران به آمریکا سفر کنیم ۱۶ ساعت طول می‌کشد آمریکا مزاحم کشور ایران می‌شود ما با آمریکا کاری نداریم.

* تولید، شاه‌کلید نجات کشور است

وی فروش مواد خام را یک معضل برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه دو چرخ «واردات» و «صادرات و مواد خام» برعکس یکدیگر می‌چرخند ما نباید مواد خام را بفروشیم متاسفانه خاک را به صورت تُنی از ایران صادر می‌کنند و غذای سگ، قلاده‌های آنچنانی و امکانات بی‌ربطی را که نیاز اساسی مردم نیست وارد می‌کنند وقتی همه توجهات به طبقات خاصی صورت گیرد نتیجه آن ۶ برابر شدن ارزاق عمومی مردم می‌شود.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با اشاره به اینکه تولید، شاه‌کلید نجات کشور است، اذعان کرد: شهید بهشتی فرمودند «در جامعه‌ای که سیرها و یلی سیرها در کنار گرسنه‌ها و خیلی گرسنه‌ها باشند آن جامعه اسلامی نیست» در حقیقت یکی از معضلات جامعه مسئله اشتغال جوانان است و نداشتن اشتغال مانع انجام نگرفتن ازدواج جوانان می‌شود طبق ضریب جینی، فاصله طبقاتی مردم در انتهای دولت دهم ۰.۳۷ و اکنون به ۰.۴۲ افزایش یافته است.

عباسی افزود: فتنه‌گران سال ۸۸ سرمایه‌داران نوکیسه‌ای بودند که سرمایه‌شان را برای ایجاد فتنه و شلوغی در ایران مصرف کردند.

* من با رفتن اجباری سربازی مخالفم/ دولت مردمی به دنبال این است که مردم هرچه سریع‌تر صاحبخانه شوند

وی با بیان اینکه کلمه «مسکن مهر» توسط وزارت تعاون ابداع شد، افزود: حدود ۴ میلیون الی ۵ میلیون نفر واجد شرایط مسکن مهر شدند و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تا انتهای دولت دهم از این محل صاحبخانه شدند که بیش از نیمی از این تعداد یعنی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نر در قالب تعاونی‌های مسکن مهر صاحب مسکن شدند.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال این است که مردم هرچه سریع‌تر صاحب خانه شوند نه اینکه عده‌ای سود بیشتر کسب کنند، تصریح کرد: وقتی حضرت آقا بر کلمه تولید تاکید دارند معنایش این است که اگر تولید داشته باشیم می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم اگر تولید داشته باشیم می‌توانیم ارز به دست آوریم اگر تولید صورت نگیرد و ارز نداشته باشیم ارز ملی تضعیف می‌شود.

عباسی از سربازی رفتن اجباری جوانان انتقاد کرد و گفت: من با رفتن اجباری سربازی مخالفم ایران از معدود کشورهایی است که سربازی رفتن به صورت اجباری است ۲۴ کشور دنیا مشمول رفتن سربازی اجباری هستند که ایران نیز از این امر مستثنی نیست چرا وقت بسیاری از جوانان باید برای رفتن به سربازی صرف شود.

* در ایران چه جناح چپ چه جناح راست همه به کشورشان وفادارند

وی داشتن برنامه دفاعی را بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: دفاع در کشور لازم است داعش با هدف مقابله با ایران ایجاد شد اما به لطف مدافعان حرم حتی کوچکترین خدشه‌ای به کشورمان وارد نشد.

وزیر اسبق «تعاون» و «ورزش و جوانان» با اشاره به اینکه باید در انتخاب فرد اصلح دقت کنیم، افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری با شورای شهر همزمان برگزار می‌شود چرا هر بار شاهد این هستیم که عده‌ای از اعضای شورای شهر دستگیر می‌شوند چون هنوز بلد نیستیم خوب انتخاب کنیم.

عباسی نسبت به گفته نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه «یک جناح طرفداران ما در ایران هستند»، واکنش نشان داد و گفت: وحدت ملی خط قرمز ماست، آمریکا و اسرائیل بداند در ایران چه جناح چپ چه جناح راست همه به کشورشان وفادارند و وقتی دشمن به یک وجب از خاک ایران تعدی کرد ملت ایران در مقابلش خواهد ایستاد.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول